وزیر بهداشت: نگذاشتیم کرونا امنیتی شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدا را سپاس می‌گوییم که نگذاشتیم مشکل کرونا در کشور امنیتی شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از عصرایران، سعید نمکی در نشست قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که شامگاه گذشته، ۲۰ مرداد ماه، در استانداری خراسان رضوی برگزار شد با بیان این‌که ما متولی سلامت مردم هستیم، اظهار کرد: کرونا نه تمام شده و نه در روزهای آینده تمام شدنی است و هرکس چنین قضاوتی را کند مطمئن باشید که از جهالت است.

وی با اشاره به این‌که دیگر نباید نام کووید۱۹ را برای این بیماری در نظر گرفت، چراکه ویروس دلتا تشابهی با ویروس ووهان چین ندارد و به نوعی یکی ویروس جدید به شمار می‌رود، ادامه داد: متوسط بستری بیماران کرونایی از نوع ویروس انگلیسی در بیمارستان‌ها ۹.۷ روز است، در حالی‌ که  این میزان در ویروس ووهان چین ۵ تا ۶ روز بوده است و این در حالی است که در بیماران مبتلا به سویه دلتا این میزان به ۱۳.۷ روز رسیده است و بدین جهت بار بیمارستان‌ها در موج پنجم افزایش چشمگیری یافته است.

نمکی تصریح کرد: بنابراین در شرایط کنونی باید بار بیمارستان‌ها را از طریق ایجاد کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت برای تزریق «رمدیسیویر» و همچنین افزایش آزمایش‌ها و قرنطینه‌کردن کاهش دهیم. اگر ورودی بیمارستان‌ها به این شکل کنترل نشود آنگاه تقاضای دارو، سرم و اکسیژن بالا خواهد رفت و اگر تمام مشهد از تخت بیمارستان پر شود نمی‌توان این بیماری را کنترل کرد.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل ورودی بیمارستان‌ها از طریق کلینیک‌های سرپایی، خاطرنشان کرد: اگر بستری‌های موقت و سرپایی در درمان کرونا نبود، کشور با کمبود ۲۰۰ هزار تخت بیمارستانی مواجه می‌شد. این در حالی است که اکنون روزانه ۲۵ هزار بیمار کرونایی به صورت موقت بستری شده و دارو دریافت می‌کنند. بستری موقت کار بزرگی در راستای مدیریت درمان کرونا بود که باید در کنار طرح‌هایی مانند طرح بیماریابی و مراقبت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسعه و گسترش یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.