وزیر پیشنهادی رئیسی سوژه خنده توئیتری‌ها شد! +ویدئو

اظهار نظر عجیب عبدالملکی درباره صنعت خودروسازی کره جنوبی با واکنش طنز کاربران در توئیتر همراه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، ویدئویی از صحبت‌های وزیر پیشنهادی کار سوژه فضای مجازی شده است که عبدالملکی در آن اندازه پارکینگ خانه‌ها در کره‌جنوبی را از رموز موفقیت صنعت خودروسازی این کشور معرفی کرده است.

صدرا محقق، روزنامه‌نگار، با بازنشر ویدئوی سخنرانی حجت‌الله عبدالملکی، نوشت: جدی این وزیر پیشنهادی کار حالش خوبه؟ می‌گه صنعت خودرو کره‌جنوبی به این خاطر رشد کرد که ورودی پارکینگ‌ خونه‌هاشون رو طوری طراحی کردن که ماشین آمریکایی نتونه وارد بشه. خب دانشمند ما که ۴۰ ساله حتی اجازه عبور ماشین آمریکایی از مرز رو هم ندادیم چرا رشد نکردیم؟

فاطمه نجفی، تحلیل‌گر اقتصادی، که پیش‌تر این ویدئو را منتشر و از منظر علمی به آن پاسخ گفته بود هم نوشته است: استراتژی توسعه صنعتی، کوچک ساختن درب ورودی پارکینگ نیست (می‌تونید مقایسه سایز خودروی کره‌ای و بنز را ببینید). کره هم یک استراتژی خودکفایی/جایگزینی واردات را در ۵۰ سال دنبال نکرده. حجم واردات کره مثل صادراتش بسیار بالاست.

این ویدئوی اظهارات حجت‌الله عبدالملکی سوژه طنز و دست‌اندازی بسیاری در توئیتر شده است. به‌عنوان نمونه یک فعال مجازی متخصص در حوزه خودرو در واکنشی نوشت: کره نرفتید خودروهای کره‌ای رو که دیدید تو خیابون!

3 نظر
  1. گشتاسب

    به این افراد و اظهارات چرت و پرتشان واقعا باید گریه کرد .بجای مسخره بازی های چرتی مطالبه حل یکی مشکلات رو بخواهید .از ایرانیان خارج که همشون فقط تشدید تحریم و حمله میخواهن این تحریم ها بارش هم رو دوش مردم و فلاکت بار شده اینها بهدفشون هم نرسیدند ششدانگ قاطی کردند.

  2. رستم

    اول اینکه وئدئو رو کامل پخش کنید . دوم اینکه ایشون داره مسئله حمایت از صنعت خودرو و ارتباط انواع حمایتها در این خصوص رو بیان میکنه .
    من فکر میکنم چند هزار پست در هیات مدیره های شستا و صندوقهای بازنشستگی دنبال تخریب یک چهره کاردان هستند

    1. تدوینگر

      اصلا گیریم که فیلم ناقص پخش شده.شما به عنوان یه بنا ساختمون هم نمیتونی اینو بپذیری.درب پارکینگ رو که میلی متری نمیسازن با ارتفتع ماشین.فقط امدی یه دفاعی بکنی مثل اخبار بیست و سی!!!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.