کسی پروتکل‌های کرونا را رعایت نمی‌کند

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه در هفته اخیر شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بودیم که این میزان به ۳۸.۴۷ درصد رسیده است.

به گزارش تازه‌نیوز، دکتر سیما سادات لاری در مورد شرایط کرونایی کشور بیان کرد: این کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اواخر خرداد ماه ۱۳۹۹ تاکنون بی سابقه بوده و به پایین‌ترین حد رسیده‌ایم.
وی ادامه داد: در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی به ترتیب در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، سیستان و بلوچستان، همدان و فارس مشاهده شده است. بیشترین میزان نیز به ترتیب در استان‌های زنجان، کرمان، قزوین و قم مشاهده شده است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمینه رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی، استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی و مرکزی به ترتیب بهترین وضعیت و استان‌های هرمزگان، یزد، اردبیل و ایلام به ترتیب بدترین وضعیت را دارند.
دکتر لاری افزود: در مورد استفاده از ماسک در اماکن عمومی در همین بازه زمانی، به ترتیب استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، مرکزی و خوزستان بهترین وضعیت و استان‌های یزد، اردبیل، گیلان و ایلام بدترین وضعیت را دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد رعایت فاصله گذاری فیزیکی در اماکن عمومی، استان‌های قزوین، قم و زنجان بهترین وضعیت را داشته و استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و بوشهر بدترین وضعیت را ثبت کرده‌اند.
وی اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه دلتا ویروس کرونا و قدرت سرایت بالای آن، از همه هموطنان عزیزمان می‌خواهیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را در این شرایط بیشتر از همیشه جدی بگیرند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.