خانم نماینده! مشکل جیب خالی است، نه اندروید

دختر به چه امیدی به خواستگارش جواب مثبت بدهد، وقتی می‌بیند که پدرش قدرت خرید یک جهیزیه ساده را ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین  توییت کرده است:« عدم ازدواج جوانان که موجب کاهش جمعیت شده است ناشی از محتوای مستهجن اندروید است که جوانان را از ازدواج بی‌نیاز کرده است.»

حالا فهمیدید چرا مشکلات کشور حل نمی‌شود؟ چون برخی از مسؤولان این کشور به ویژه در قوه‌ای که قانون‌گذار است، نگاه دقیقی به جامعه ندارند و در دنیای خود زندگی می‌کنند.

چه خوب گفت حضرت سعدی که:« « خانه از پای بند ویران است /خواجه در بند نقش ایوان است»

خانم نماینده! می‌خواهید بدانید چرا جوانان میلی به ازدواج ندارند؟ برای‌تان می‌نویسم چون هم خودم تازه ازدواج کرده‌ام و هم در میان جوانانی زندگی می‌کنم که میلی به ازدواج ندارند.

ازدواج تبدیل به غولی شده است که بدون گُرز، شمشیر و سپر نمی‌شود به جنگش رفت. امروز تشکیل یک زندگی ساده با کالاهای ایرانی، کار رستم دستان است چه برسد به جوان‌هایی که تازه می‌خواهند زندگی تشکیل دهند.

می‌دانید در جنوبی‌ترین منطقه تهران خانه چند است؟ برای خرید نه، همین رهن و اجاره. قدیم‌ترها به داماد می‌گفتند که اشکال ندارد، یک پراید می‌خری و بعدازظهرها با آن کار می‌کنی و خرج زندگیت را در می‌آوری. الان همان کمک خرج زندگی، 100 میلیون تومان قیمت خورده است.

دختر به چه امیدی به خواستگارش جواب مثبت بدهد، وقتی می‌بیند که پدرش قدرت خرید یک جهیزیه ساده را ندارد. جهیزیه‌ای که فقط لوازم ضروروی زندگی در آن قرار دارد. شاید شما ندانید اما ما خوب می‌دانیم که در این کشور دخترها به خاطر و وضعیت نزار خانوادگی‌شان، خواستگارها را رد می‌کنند حتی آنهایی را که دوست‌شان دارند.

جوانانی که ازدواج هم کرده‌اند، برای بچه‌دار شدن حسابی دودوتا چهارتا می‌کنند که ببید می‌تواند از پس خرج زندگی برآیند یا نه. البته با سر زدن داروخانه‌ها و پرسیدن قیمت شیره خشک و پوشک از بچه‌دار شدن منصرف می‌شوند.

بله، فضای مجازی روی سبک زندگی بخشی از جوانان کشور تاثیر گذاشته است اما مشکل اصلی جای دیگر است. فکر نمی‌کنید به جای اینکه به جنگ فضای مجازی بروید بهتر است در پارلمان فکری به حال اشتغال جوانان این کشور کنید؟

واقعا اگر فضای مجازی بد است و اینقدر نگران آن هستید، چرا حرف‌هایتان را در توییتر می‌زنید؟ تازه انهم شبکه اجتماعی که فیلتر است و جوانان این کشور مجبور هستند با فیلتر شکن نظرات شاذ شما را بخوانند.

رفتار و حرف‌های شما مانند کسی است که لوله خانه‌اش ترکیده است و او هر روز واشر شیر دست‌شویی را عوض می‌کند.

تا مشکلات اقتصادی در این کشور حل نشود، نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت جوانان و ازدواج آنها به سامان شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.