اعتراض شدید ستارگان سینما به حساب‌های کاربری جعلی در «روبیکا»/ ترانه علیدوستی: شکایت می‌کنم +تصاویر

ایجاد اکانت‌های جعلی چهره‌های سرشناس در اپ روبینو که از زیرمجموعه‌های روبیکاست صدای اهالی سینما را درآورده است.

به گزارش تازه نیوز، طی روزهای اخیر بسیاری از فعالان فضای مجازی به ویژه بازیگران سینما از وجود اکانتی جعلی به نامشان در اپلیکیشن ایرانی روبیکا خبر داده‌اند.
گفته می‌شود محتوای درج شده در این اکانت‌ها علاوه بر اینکه مشابه آدرس پیج شخص در اینستاگرام است، با عکس‌هایی مشابه آنچه اشخاص در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته‌اند پر شده است.

فارغ از بی اطلاعی این افراد معروف از ساخته شدن چنین اکانت‌هایی، این موضوع خصوصاً به دلیل آن حساسیت‌های بسیاری را برانگیخته که بسیاری از سیاستگذاران مدعی وجود پلتفرم‌های داخلی مشابه برای بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، واتس اپ و تلگرام هستند و بر مسدودسازی حداکثری این پلتفرم‌های خارجی و جایگزینی آن ها با نمونه های غیرامن داخلی پافشاری می‌کنند. در این میان ایجاد حساب‌های کاربری غیرواقعی در پلتفرم‌های داخلی وسیله‌ای برای تبلیغ گسترده آن با استفاده از چهره‌های سرشناس شده که به نوعی سوءاستفاده محسوب می‌شود.
ترانه علیدوستی در واکنش به این حرکت در اینستاگرامش نوشت: به چه حقی بی‌اطلاع ما برامون اکانت ساخته‌اید؟ من در این اپ نیستم و نخواهم بود و در صورت پاک نشدن اکانتی که به نامم هست، از این اپلیکیشن شکایت می‌کنم.
شبنم فرشادجو هم با انتشار یک رشته استوری نوشت: روبیکا بدون اجازه من اکانت فیک ساخته. من هیچ وقت عضو روبیکا نخواهم شد. تو این مملکت هر روز یه بساطی داریم که حرص بخوریم. روبیکا رو دیگه کجای دلم بذارم. اینستا ۴ ماه دیگه فیلتر میشه، میخوان اینو جایگزینش کنن.

سحر دولتشاهی نیز با انتشار تصویر اکانت جعلی‌اش در روبیکا نوشت: من در این اپلیکیشن هیچ اکانتی ندارم و نخواهم داشت.
صابر ابر هم در واکنش مشابه نوشت: این من نیستم! این یک صفحه غیر واقعی‌است و من هیچ فعالیتی در این اپ ندارم. متاسفم.

روبیکا نیز در واکنش به اعتراض گسترده برخی هنرمندان و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در خصوص جعل اکانت‌هایشان در اپ «روبینو» بیانیه‌ای را به این شرح منتشر کرد:
«در روبینو همانند تمام شبکه‌های اجتماعی امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر برای تمام کاربران فراهم است. تنها محدودیت برای ایجاد حساب کاربری، این است که نام کاربری موردنظر قبلا توسط کاربر دیگری رزرو نشده باشد.
در تمامی شبکه‌های اجتماعی، بی‌شمار پیج و کانال‌، مشابه با عنوان یا شناسه افراد، توسط کاربران ایجاد می‌شود که این امر در پلتفرم روبیکا با بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده، وجود ۷.۶ میلیون کانال در پیام‌رسان روبیکس و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در شبکه اجتماعی روبینو توسط کاربران اجتناب‌ناپذیر است.
ضمن احترام به عزیزانی که تاکنون مفتخر به میزبانی ایشان در پلتفرم روبیکا نبوده‌ایم و ایشان منتقد ایجاد کانال توسط سایر کاربران به نامشان در روبیکس و روبینو هستند به اطلاع می‌رساند سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان‌پذیر نمی‌باشد، لذا روبیکا از تمامی صاحب‌نظران این حوزه که راهکاری جهت بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات دارند دعوت به‌عمل می‌آورد پیشنهادات خود را به ایمیل support@rubika.ir ارسال نمایند».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.