وزیر دفاع: اولویت‌های اول تا سوم ما دفاع و سپس کمک به صنایع مختلف است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به نحوه همکاری وزارت دفاع با صنایع مختلف تاکید کرد: در وهله اول تجربیات خود را منتقل می‌کنیم و سپس با این شرط که اولویت‌های اول، دوم و سومان دفاع باشد، با استفاده از ظرفیت مازاد خود به کمک صنایع مختلف کشور می‌رویم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی که در ساختمان مرکزی راه آهن تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران از ۴۰ سال قبل آغاز شده است، اظهار کرد: این یک مسیر آزموده شده برای ماست و ما ۴۰ سال است که با شرایط تحریم مواجه هستیم و در این مسیر نیز رویکرد جهاد خودکفایی را اتخاذ کردیم.

وی ادامه داد: جایی که دشمنان می‌خواستند جلوی استفاده ما از ظرفیت‌ها، پیشرفت و توسعه ما را بگیرند ما با اتخاذ این روش جهاد خودکفایی توانستیم در شرایط بسیار خوبی به لحاظ دفاعی قرار بگیریم و امروز می‌توانیم با وجود اینکه مشکلات زیادی برای ما و مردم ایجاد کردند، به جایی برسیم که بسیاری از نیازهای خود را تامین می‌کنیم.

وزیر دفاع تاکید کرد: نیروهای مسلح ما امروز نه تنها وابسته نیستند بلکه کاملا متکی به داخل هستند و صنایع دفاعی نیز مجموعه‌ای صادر کننده و تولید کننده است. ما در مجموعه وزارت دفاع دفاتر طراحی و مراکز توسعه فناوری و مجموعه های ساخت متعدد داریم و تلاشمان بر اینست که این تجربه با ارزش را به همه بخش های کشور اعم از خودرویی، هوایی، دریایی و ریلی منتقل کنیم.

امیر حاتمی ادامه داد: اصل این سازوکار بسیار با ارزش است و ما در وهله اول تجربیات خود را منتقل می‌کنیم و سپس با این شرط که اولویت‌های اول، دوم و سومان دفاع باشد، با استفاده از ظرفیت مازاد خود به کمک صنایع مختلف کشور می‌رویم.

وی با اشاره به همکاری های وزارت دفاع با صنعت ریلی کشور خاطر نشان کرد: الان هم همکاری‌های قابل توجهی وجود دارد و انشالله با انعقاد تفاهم نامه همکاری جدید این همکاری ها منسجم تر و نهادینه تر خواهد شد و به شکلی درخواهد آمد که ان شاءالله در فرصتی کوتاه از وابستگی قطع و خود کفا شویم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.