وزیر بهداشت: واکسیناسیون کسی را رویین‌تن نمی‌کند!

وزیر بهداشت با بیان اینکه نمی‌توان زمانی را برای پایان کرونا متصور بود گفت: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، چرا که واکسیناسیون شخص را رویین تن نمی‌کند.

به گزارش تازه نیوز، سعید نمکی در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ویروس کرونا در آینده جهش‌های متعددی خواهد داشت و احتمالاً ویروس‌های آینده واکسن را هم زیر سوال خواهد برد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون صددرصدی هم نمی‌تواند باعث ایمنی کامل جامعه شود افزود: تنها راه مبارزه با ویروس رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است، چرا که واکسیناسیون شخص را روئین تن نمی‌کند.

وی همچنین به درخواست روزهای گذشته مبنی بر تعطیلی کشور به مدت دو هفته اشاره و اظهار کرد: دلهره از فروپاشی نظام سلامت و همچنین خستگی کادر درمان عامل اصلی نگارش انتشار این نامه بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان وقوع ناآرامی‌ها و مهاجرت احتمالی شهروندان افغانستانی را یکی از تهدیدها برای اوج‌گیری دوباره کرونا دانست و گفت: با توجه به اینکه قم مقصد بسیاری از این مهاجران خواهد بود احتمال دارد با ورود این مهاجران به این استان و عدم رعایت دقیق شیوه نامه‌ها توسط آنها، شاهد اوج‌گیری مجدد بیماری باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.