واکنش دونالد ترامپ به تحولات افغانستان: بزرگترین شرمساری در تاریخ آمریکاست

دونالد ترامپ با اشاره به تصاویر هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل و دویدن جمعیت به دنبال آن گفت که ایالات متحده «تحقیرآمیزترین دوره» را سپری می کند.

به گزارش تازه نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌ گوید تصمیم اشغال افغانستان پس از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ «بدترین تصمیمی بود که تاکنون اتخاذ شده است.»

چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده در حالی این سخنان را در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» بیان کرد که گروه طالبان از سه روز پیش کنترل کابل، پایتخت افغانستان را به دست گرفته است. دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت: «رفتن به خاورمیانه تصمیم وحشتناکی بود. می دانم که خانواده بوش خوشحال نخواهند شد اما معتقدم این تصمیم [حمله به افغانستان] بدترین تصمیم در تاریخ کشور ما بود.»

رئیس جمهوری پیشین آمریکا افزود: «ما خاورمیانه را ویران کردیم، آیا فکر می کنید اکنون بهتر از ۲۰ یا ۲۱ سال پیش شده است؟ خیلی بدتر شده است. تصمیم وحشتناکی بود که برای ما تریلیون ها دلار خرج داشت. مایلم به هر دو طرف ماجرا نگاه کنم. میلیون ها و میلیون ها زندگی! هیچ فرقی هم با وضعی که داشت نکرده است و بدتر هم هست زیرا باید بازسازی اش کنید.»

دونالد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از مدیریت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: «معتقدم این بزرگترین شرمساری در تاریخ ماست.»

او با اشاره به تصاویر هواپیمای نظامی آمریکا در فرودگاه کابل و دویدن جمعیت به دنبال آن گفت که ایالات متحده «تحقیرآمیزترین دوره» را سپری می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.