بازیگر میثم سریال «زخم کاری»: من اصلیتی افغانستانی دارم

مرتضی امینی تبار بازیگر نقش میثم سریال زخم کاری، در مصاحبه‌ای از اصالت خود گفت.

به گزارش تازه نیوز، بخش‌هایی از مصاحبه مرتضی امینی‌تبار بازیگر سریال «زخم کاری» را می‌خوانید:

  • شاید ندانید که من اصلیتی افغانستانی دارم اما خودم در ایران و در شهر قم به دنیا آمدم. پدر و مادرم از اقوام تاجیک افغانستان هستند و ۲۵ سال پیش ساکن ایران شدند. ۱۵ ساله که بودم به عنوان مجری در یک شبکه انگلیسی‌زبان مشغول شدم و بعد از آن، بازیگری تئاتر را در قم شروع کردم. تقریبا هر کجا که کار کردم، همه می‌دانستند من افغان هستم و مشکل چندانی هم پیش نمی‌آمد.
  • از کودکی قصه‌های تلخی راجع به طالبان شنیده‌ام اما امیدوارم همه چیز درست شود. مشکل اینجاست که به خبرهای ناگوار عادت می‌کنیم. تا الان، سه بار و برای مدت کوتاهی به افغانستان سفر کرده‌ام. جهان می‌داند که افغانستان چه کشور غنی، زیبا و عجیبی است. مردمان سختکوش و صبوری دارد؛ مردمی که مستحق ظلم نیستند.
  • فکر می‌کنم یکی از دلایلی که کاراکتر میثم در اوایل داستان حضور پررنگی نداشت، این بود که در نمایشنامه مکبث، چنین شخصیت‌هایی حضور ندارند. در نتیجه برای شکل‌گیری و تاثیرگذاری به زمان نیاز داشت.
  • آقای عزتی همیشه می‌گفت این نقدها به بازی من طبیعی است. چون مخاطب با چهره افرادی آشناست که ۲۰ سال است آن‌ها را دیده و حالا وقتی دو چهره جدید می‌بیند، پذیرش آن‌ها توسط جامعه، مقداری زمان می‌برد.
  • وقتی به دفتر رفتم و پروژه زخم کاری را دیدم، قلبم ایستاد و اصلا فکر نمی‌کردم برای این سریال انتخاب شده باشم. من در جهان تصویر دنبال نقشی می‌گشتم که حتی ۱۰ دقیقه باشد، اما خدا به من نقش میثم را داد که بابت آن خدا را شاکرم.
  • واکنش مردم نسبت به بازی و حضور من، فرآیندی سینوسی دارد. برخی به شدت انتقاد می‌کنند و عده‌ای هم تشویق که باز هم این مسیر را ادامه دهم. بازی در یک پلتفرم برای من یک تجربه متفاوت بود چون باعث می‌شود به خاطر حساسیت‌های مخاطبان همواره یک اثر کاملا با کیفیت ببینند و به مخاطب احترام گذاشته شود.
۱ نظر
  1. امیرمحمدخدابخش

    اصالتی افغانی تاجیک نه اصالتی ایرانی،قومیتی تاجیک محلیتی افغان این درست تره همه ما از شرق تا غرب ایرانی هستیم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.