مورد عجیب بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران

تا اینجا تمام غول‌های لیگ برتر ایران بازنده‌اند!

۴ تیم بزرگ و مدعی لیگ برتر فوتبال اتفاق جالبی را در نقل و انتقالات تابستانی تجربه کرده اند؛ آنها تعداد زیادی از ستاره هایشان را از دست داده اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش‌سه، با شروع فصل نقل و انتقلات فوتبال ایران تیم های مختلف برای جذب بازیکنان موردنظرشان اقدام می کنند و تا همین حالا هم قراردادهای زیادی بسته شده است. با توجه به شروعی که در نقل و انتقالات شاهد بودیم، پیش بینی می شود برای فصل جدید نفرات زیادی جابه جا شوند.
این مساله برای تیم های مدعی و بالانشین فوتبال ایران هم اتفاق افتاده و حالا که زمان زیادی تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده، شاهد آن هستیم که پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور به عنوان ۴ تیم نامدار فوتبال که فصل گذشته نیز در رتبه های بالایی جدول قرار گرفتند ستاره های خود را یکی یکی از دست می دهند.
اگرچه تلاش مدیران ۴ باشگاه بزرگ فوتبال ایران و کادرفنی آنها بر این است تا جایگزین های مناسبی برای نفرات جدا شده پیدا کنند اما این مساله با توجه به بازار کنونی نقل و انتقالات فوتبال کار سختی محسوب می شود. در ادامه به وضعیت نقل و انتقالاتی ۴ تیم بالانشین فوتبال ایران در لیگ بیستم اشاره شده است.
پرسپولیس؛ جای نوراللهی و کنعانی پر می‌شود؟
بی تردید تلخ ترین اتفاق برای پرسپولیسی ها جدایی احمد نوراللهی از این تیم است. هافبک توانمند و ملی پوش سرخ ها روز گذشته به طور رسمی به شباب الاهلی امارات پیوست تا پرونده ادامه حضورش در پرسپولیس به طور کامل بسته شود. بی تردید با جدایی نوراللهی سرمربی پرسپولیس برای جایگزین او اقدام خواهد کرد و باید دید چطور این خلاء را برطرف می کند. از طرف دیگر پرسپولیسی ها بعد از قهرمانی در لیگ برتر حسین کنعانی زادگان را نیز از دست داده بودند و شاهد پیوستنش به الاهلی قطر بودند. شهریار مغانلو نیز دیگر بازیکنی است که به احتمال فراوان از پرسپولیس جدا می شود و یحیی گل محمدی باید برای جذب جایگزین وی به باشگاه نفر معرفی کند. پس تا اینجای کار در نقل و انتقالات ۳ بازیکن از جمع پرسپولیسی ها را باید جدا شده بدانیم  و با توجه به اینکه هنوز قرارداد برخی نفرات تمدید نشده شاید این تعداد بیشتر هم بشود.
سپاهان؛ کاپیتان‌ها رفتند، چه کسانی می‌آیند؟
دو ستاره بزرگ و نامدار سپاهان که قبل از پایان لیگ بیستم جدایی شان قطعی شده بود، دیگر در ترکیب این تیم نیستند. احسان حاج صفی و پیام نیازمند دو کاپیتان طلایی پوشان محسوب می شدند که به یونان و پرتغال رفتند تا فوتبال خود را در اروپا دنبال کنند. بدون شک پر کردن جای خالی این دو ستاره برای سپاهانی ها آسان نیست. از این رو مسئولان سپاهان به دنبال جذب یک هافبک وسط توانمندو یک دروازه بان مطرح هستند تا شاید جای خالی حاج صفی و نیازمند به چشم نیاید اما قطعا نبود این نفرات مساله ای نیست که محرم نویدکیا به راحتی با آن کنار بیاید. محمد محبی ستاره جوان و بوشهری سپاهان هم دیگر بازیکنی است که احتمالا شاهد حضورش در تیم دیگری خواهیم بود و این ۳ ضلعی جدا شده می توانند برای سپاهان مشکل ساز شود. البته سپاهانی ها تاکنون مهدی زاده و ترکمان را هم از دست داده اند و به نظر می رسد مهره های زیادی را برای تقویت تیم خود باید به خدمت بگیرند.
استقلال؛ این همه ستاره قرارداد ندارند
استقلال را می توان در نقل و انتقالات یکی از آشفته ترین تیم ها دانست؛ مسئولان باشگاه برای تمدید با بازیکنانی که قراردادشان تمام شده هنوز به نتیجه نرسیده اند و البته بازیکن جدیدی نیز به خدمت نگرفته اند. نکته مهم اما قطعی شده چند بازیکن این تیم تاکنون است. شیخ دیاباته که قبل از پایان فصل گذشته مشخص بود دیگر در استقلال نمی ماند اولین جدا شده آبی ها بود. از طرف دیگر محمد نادری نیز بعد از فینال حذفی سریعا از استقلال خداحافظی کرد و راهی ترکیه شد تا دومین جدا شده آبی ها لقب بگیرد. از طرف دیگر جدایی احتمالی مهدی قایدی دیگر شوک به استقلال می شود. اگرچه فرهاد مجیدی و مدیران باشگاه فعلا مخالف لژیونرشدن قایدی هستند و قصد دارند ابتدا یک مهاجم را به خدمت بگیرند و بعد مجوز جدایی قایدی را صادر کنند اما اگر این اتفاق رخ بدهد، بی تردید تغییر زیادی در استقلال شاهد خواهیم بود. خصوصا اینکه برخی بازیکنان دیگر مثل ارسلان مطهری، سیدحسین حسینی، سیاوش یزدانی، مسعود ریگی و … هنوزوضعیت شان روشن نشده و شاید از بعد جدایی بازیکنان استقلال با یک غافلگیری بزرگ مواجه شود.
تراکتور؛ فروش ستاره‌ها برای احیای برند
تراکتور تبریز امسال برخلاف فصول گذشته اهل ریخت و پاش و بستن قراردادهای آنچنانی نیست.سرخپوشان با مشکلات مالی مواجه اند و میلیاردها تومان برای باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی شان نیاز دارند. از اینرو جدایی تعداد زیادی از ستاره های این تیم محتمل به نظر می رسد. تراکتوری ها که دیگر مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را نیز دربین نفرات خود نمی بینند، تاکنون مهدی تیکدری را در ازای دریافت مبلغ رضایتنامه به گل گهر فروخته اند و میثم تیموری نیز با پایان قراردادش راهی مس رفسنجان شده است. با این حال اخباری درباره فروش بازیکنانی مثل محمدرضا اخباری، هادی محمدی، اکبر ایمانی و …. شنیده می شود که این مساله کار را برای فراز کمالوند و تیمش در رقابت های آینده بسیار دشوار خواهد کرد.
چیزی که تا الان مشخص شده، جابه جایی های پرتعداد در لیگ برتر و حتی برای تیم بالانشین جدول رده بندی است. اتفاقی که می تواند در معادلات قهرمانی فصل آینده نقش زیادی داشته باشد . البته که هنوز زمان بسیار زیادی تا پایان نقل و انتقالات باقی مانده و قطعا شاهد نقل و انتقالات بیشتری نیز خواهیم بود.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.