نامه زیباکلام به عبدالحمید: حکومت‌هایِ دینی کمتر به حاکمیت دمکراسی منجر شده‌اند +عکس

صادق زیباکلام با انتشار نامه‌ای سرگشاده به اظهارات مولوی عبدالحمید درباره تصرف افغانستان توسط طالبان واکنش نشان داد.

به گزارش تازه نیوز، در پی تحولات اخیر افغانستان و پیام تبریک مولوی عبدالحمید به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان، صادق زیباکلام با انتشار نامه‌ای خطاب به امام جمعه اهل سنت زاهدان نوشت:

حضرت مولوی عبدالحمیدرهبر بزرگوار اهل سنت ایران

با سلام و عرض ادب به پیشگاه آن زعیم عالیقدر، تصور نمیکنم نیازی به یادآوری مراتبِ ارادتمندی‌ام به محضرتان باشد. هر بار که برای سخنرانی به دانشگاه سیستان و بلوچستان دعوت شدم با افتخار و اشتیاق وعلیرغمِ تمایلِ مسئولین، بدیدارتان رسیدم.افکار و عقایدم در دفاع ازاقلیتهایِ دینی و قومی برای جنابعالی روشنتر از آن هستند که نیازی به معرفی برود.ازجمله اعتراضاتم به محدودیت‌های هم‌میهنانِ اهل سنتم.

حضرت مولوی عبدالحمید، بعنوان رهبری که شاهدِ تضییقات، بی‌مهری‌ها و محدودیت‌ها، علیهِ اهلِ سنت در ایرانِ اسلامی بوده و همواره هم در صفِ اولِ اعتراضات، علیهِ این بی‌عدالتی‌ها قرار داشته‌اید، استقبالِ جنابعالی از حاکمیتِ طالبان درافغانستان با نهایت احترام به محضرتان غیر قابل قبول میباشد. خوش‌آمد‌گویی جنابعالی، بعنوانِ رهبری که خود سالهاست شاهدِ تبعیض علیهِ اهلِ سنت درایران بوده، جای تامل دارد.

جناب مولوی عبدالحمید،چه تفاوتی میانِ تبعیض و بیعدالتی، علیهِ اهل سنت، نوکیشانِ مسیحی، یا بهایی‌ها در ایران با رفتارِ طالبان با شیعیان درافغانستان وجود دارد؟ بماند رفتارِ احتمالیِ طالبان با تحصیل دختران، اشتغال زنان، آزادی بیان و سایر وجوبِ دمکراسی.

من نمیخواهم پیشداوری در موردِ پایبندی طالبان به معیارهایِ دمکراتیک داشته باشم. امّا تجربه حکومت‌هایِ دینی در منطقه کمتر منجر به حاکمیت قانون ودمکراسی شده‌اند. از تهِ قلب دعا میکنم حق با شما باشد و طالبان عکسِ اینرا ثابت نمایند.
ایام بکام باد
صادق زیباکلام
بیست وهفتم مردادماه یکهزاروچهارصد.

در اینباره بخوانید:

۱ نظر
  1. علی

    این زیبا کلام آخر نفاق هست به بهانه طالبان این وطن فروش حکومت خودمان را محکوم به تبعیض و..‌. می کند فقط یک وطن فروش چنین موضعی می تواند بگیرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.