درخواست وزیرخارجه چین پس از دیدار با ظریف

وزیر امور خارجه چین پس از دیدار با همتای ایرانی خود و تاکید مجدد بر حمایت از تهران، خواهان برگزاری مجمعی جدید با حضور کشورهای خاورمیانه به منظور کاهش تنش ها در این منطقه شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایران، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز یکشنبه ۱۰ اکتبر در دیدار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در شهر «تنگ چونگ» واقع در جنوب غربی چین، همچنین بار دیگر بر تعهد خود به توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران (برجام) تاکید کرد و وضع تحریم ها توسط ایالات متحده علیه ایران را ناعادلانه خواند.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: پکن پیشنهاد می‌کند که زمینه برای گفت و گوی چندجانبه در منطقه با مشارکت ذینفعان ایجاد شود؛ این مجمع به تقویت درک متقابل از طریق گفتگو و کشف راه حل های سیاسی و دیپلماتیک برای مسائل امنیتی در خاورمیانه کمک شایانی خواهد کرد.

این بیانیه افزود: روابط ایران و عربستان سعودی به دلیل حمایت این کشور از تحریم های وضع شده توسط آمریکا، دچار تنش شده است.

محمدجواد ظریف نیز در توئیتی ضمن مثمر ثمر خواندن این دیدار، آن را نشانه بی فایده بودن یک جانبه گرایی ایالات متهده خواند.
وزیر خارجه ایران روز جمعه به دعوت همتای چینی خود و در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی برای انجام دیداری دو روزه به چین رفت.

وی روز شنبه با وانگ یی همتای چینی خود در استان «یون نن» واقع در جنوب غرب چین دیدار و درباره مهمترین مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.