از هانیه توسلی تا شقایق دهقان؛ بازیگران خوب با انتخاب‌ اشتباه!

نگاهی به افزایش تولیدات شبکه نمایش خانگی، هر مخاطب حرفه‌ای سینما را با این سوال مواجه می‌کند که چرا یک بازیگر خوب، در سریالی ضعیف بازی کرده و چرا بخاطر پول، اعتبارش را خراب کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، شبکه نمایش خانگی یک فرصت جدید برای دیده شدن ستاره‌های سینما و تئاتر است اما دیده شدن به همان اندازه که می‌تواند دروازه های موفقیت را بگشاید قطعا تهدیدهای جدی در مسیر حرفه ای هر سینماگر یا بازیگری است که شاید به بحران و سقوط بیانجامد.
در این یادداشت درباره چهار بازیگر زن در مجموعه های اخیر نمایش خانگی نوشته ایم که در مسیر حرفه ای خود انتخاب های اشتباهی داشته اند. اگرچه این اسامی می‌توانست خیلی بیشتر باشد؛ نام‌هایی چون هومن سیدی، آتیلا پسیانی، ساره بیات، مسعود رایگان، حامد بهداد و…هم می‌توانند در زمره هدف گذاری این یادداشت باشند.

بازی مصنوعی شبنم مقدمی در «مردم معمولی»

تکرار نقش و اجرای تصنعی در مردم معمولی برای شبنم مقدمی که یکی از موفق ترین بازیگران دهه ۹۰، مخصوصا در فاز کمدی به حساب می آمد دور از انتظار بود. معمولا وقتی چفت و بست یک مجموعه سازگار نیست و چرخ دنده های اثر روی هم سوار نمی‌شوند یک بازیگر نیز نمی‌تواند به تنهایی کاری از پیش ببرد. با این حال انتظار از شبنم مقدمی با سابقهٔ نمایشی که دارد این است که قدرت تشخیص یک فرمت اشتباه، متن ناقص و سریال ضعیف را داشته باشد.

 اشتباه گلاره عباسی با بازی در سریال دراکولا

انتقاد ما به گلاره عباسی بیشتر از اینکه به اجرا و سبک بازیگری مرتبط باشد صرفا به خود انتخاب او برای حضور در سریال دراکولا مربوط است. قطعا پیش از هر چیز این خود بازیگر است که باید جایگاهش را برای خود تعریف کند. ولی در مورد حضور گلاره عباسی که به تازگی سیمرغ بازیگری هم گرفته و مدتهاست نقش های مهم و جدی آثار نمایشی را عهده دار می‌شود، سریال دراکولا در سطح یک عقبگرد اعتباری برای او بود. نقشی کوتاه، بی اهمیت و بی تاثیر که بی سرانجام ماند.

هانیه توسلی، گزینه اشتباه برای ایفای نقش در سریال گیسو

گیسو برخلاف انتظار خیلی زیاد دیده شد و حتی طرفدارانی هم برای خود دست و پا کرد. در این میان اما هانیه توسلی یکی از بدترین انتخاب های کارنامه کاری‌اش را داشت و حضور در سریال و ایفای شخصیتی را پذیرفت که پیش از این توسط بازیگری دیگر رنگ آمیزی شده بود. بدتر اینکه نه در فیلمنامه و نه در اجرای بازیگر انگار هیچ تلاشی برای نزدیک شدن به اجرای مهناز افشار در سریال عاشقانه صورت نگرفته بود. امیدواریم هانیه توسلی برای چنین اشتباه بزرگی حداقل پول خوبی دریافت کرده باشد.

«قبله عالم» شقایق دهقان را در سراشیبی سقوط قرار داده!

شقایق دهقان شاید موفق ترین بازیگر زن تلویزیونی دو دهه اخیر در آثار کمدی محسوب می‌شود. کلی سریال مطرح و خلق کاراکتر جذاب در کارنامه‌اش دیده می‌شود. شاید با دو قسمت تماشای سریال قبله عالم قضاوت در مورد این بازیگر زود به نظر برسد ولی قبله عالم از آن سری مجموعه هایی است که همه چیزش اشتباه است. میتوان روی شکستش شرط بست و متاسفانه شقایق دهقان با انتخاب حضور در این سریال خود را در سراشیبی سقوط قرار داده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.