دعوت حزب کارگزاران از جهانگیری برای توضیح درباره عملکرد دولت ‍

شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران از اسحاق جهانگیری برای حضور در این شورا جهت پاسخ به سوالات اعضا درباره شرایط کشور و عملکرد دولت دوازدهم دعوت کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، در جلسه شورای مرکزی حزب که  به ریاست محسن هاشمی برگزار شد، ابتدا جلسه، کوروش دستپاک دبیر سازمان جوانان حزب کارگزاران سازندگی ایران گزارشی از روند راه‌اندازی این سازمان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و فعالیت چهار ماهه آن ارائه کرد.

در ادامه، حسین مرعشی رئیس کمیته سیاسی، پیشنهادهای این کمیته را برای ورود حزب به فضای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 مطرح کرد و پس از بحث و بررسی از تصویب شورای مرکزی گذشت.

بر اساس این مصوبه، راهبرد حزب کارگزاران سازندگی ایران، تلاش برای اصلاح امور مختلف در جمهوری اسلامی است. انتخابات از مهمترین ابزارهای اصلاح امور است. برگزاری انتخابات پرشور، فراگیر و رقابتی نیاز جدی کشور و نظام جمهوری اسلامی برای از مشکلات داخلی و خارجی موجود است. توصیه حزب به سیاست‌گذاران نظام در امر انتخابات، فراهم کردن زمینه مشارکت همه جناح‌های سیاسی در انتخابات است  و حزب از تشکیل یک نهاد فراگیر و هماهنگ‌کننده برای حضور در انتخابات 1400 در جبهه اصلاحات حمایت می‌کند.

همچنین به پیشنهاد کمیته سیاسی، تشکیل دو کارگروه؛ یکی برای رایزنی با احزاب و شخصیت‌ها درباره انتخابات و دیگری برای تدوین برنامه‌های حزب و بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای احتمالی به تصویب شورای مرکزی رسید. و با رأی اکثریت اعضای حاضر، ترکیب این دو کارگروه انتخاب شدند.

در ادامه این جلسه شورای مرکزی، اعضا نسبت به روند اصلاح قانون انتخابات‌های مختلف در مجلس ابراز نگرانی کردند. شورای مرکزی ضمن تأکید بر ایرادهای قانون انتخابات، وضرورت اصلاح قانون موجود برخی پیشنهادات مجلس را ناپخته، غیرکارشناسی و سیاست‌زده ارزیابی کرد.

همچنین شورای مرکزی ضمن بررسی عملکرد هفت ساله دولت، از اسحاق جهانگیری عضو هیئت موسس کارگزاران سازندگی ایران و معاون اول رئیس جمهور دعوت کرد تا با حضور در یکی از جلسات این شورا، به پرسش‌ها درباره شرایط کشور و عملکرد دولت دوازدهم پاسخ دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.