تاثیر نیکوتین سیگار بر روی ویروس کرونا

به گفته پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها؛ دخانیات نه تنها باعث محافظت نمی شود، بلکه یکی از عوامل تشدید کننده بیماری کووید-19 است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دخانیات سالانه بیش از 8 میلیون نفر را در جهان می‌کشد. استعمال دخانیات یک عامل خطرناک شناخته‌شده در بسیاری از عفونت‌های تنفسی است و شدت بیماری‌های تنفسی را افزایش می‌دهد.

از آن‌جا که شواهد متفاوتی در مورد نقش نیکوتین سیگار و دخانیات در عفونت کووید-19و نتایج مرتبط با آن وجود دارد، پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا نیکوتین اثرات محافظتی در برابر ویروس کرونا دارد؟

کووید-19 یک بیماری عفونی است که در درجه اول به ریه‌ها حمله می‌کند. استعمال دخانیات باعث اختلال در عملکرد ریه می‌شود و بدن را برای مقابله با بیماری کووید-19 و سایر بیماری‌ها دچار مشکل می‌کند.

دخانیات همچنین یک عامل خطر عمده برای بیماری‌های غیر واگیر مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری تنفسی و دیابت است.بر همین اساس استعمال دخانیات، افراد را در معرض خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-19 و مرگ قرار می‌دهد.

طبق اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد؛ محققان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها و سازمان غذا و داروی آمریکا بیان می‌کنند که نه تنها نیکوتین باعث محافظت افراد در برابر بیماری کووید-19 نمی‌شود بلکه ترک سیگار و دخانیات یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.