جزئیات ادعای جلسات پنهانی قالیباف برای رای ندادن به کابینه رئیسی!

نمایندگان در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صلاحیت وزیر صمت و علوم را مورد بررسی قرار دادند. در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند با تذکری فضای مجلس را برای لحظاتی متشنج کرد و اظهاراتی را بیان کرد که با واکنش اکثر نمایندگان همراه شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از برنا، نمایندگان در چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی صلاحیت وزیر  صمت و علوم را مورد بررسی قرار دادند. در جریان بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، محمود احمدی بیغش نماینده مردم شازند با تذکری فضای مجلس را برای لحظاتی متشنج کرد و اظهاراتی را بیان کرد که با واکنش اکثر نمایندگان همراه شد. احمدی بیغش مطرح کرد: بنده یک سال پیش تذکری دادم مبنی بر انکه نمایندگان با هم عهد ببندند که در مجلس یازدهم نماینده‌تر وجود نداشته باشد. رئیسی تعدادی از افرادی که برایش مورد وثوق بودند به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی کرد یا نمایندگان به این افراد رای اعتماد می‌دهند یا نمی‌دهند.

او با حالت عصبانیت ادامه داد: چرا باید رئیس مجلس جلساتی را برگزار کند و افرادی را فرا بخواند و خط دهی کند که چه وزرایی رای بیاورند و چه وزرایی رای اعتماد نیاورند. همه ما می توانیم مخالف یا موافق وزرا باشیم، می توانیم نظرات خود را به صورت علنی بیان کنیم. اگر نمی خواهید این مواضع علنی بیان شود جلسه غیر علنی بگذارید.

بیغش بیان کرد: اینکه عده‌ای گلچین شوند و به آنها خط دهی کنند که این چند وزیر بیفتند و چند وزیر دیگر رای بیاورند روا نیست.

صحبت های احمدی بیغش با انتقاد تند احمد امیر آبادی فراهانی همراه شد او خطاب به احمدی بیغش مطرح کرد: داری دروغ میگویی. این اظهارات برای دقایقی جو مجلس را با تنش همراه کرد.

نایب رییس مجلس علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت برای آرام کردن نمایندگان گفت: آقای بیغش از جلساتی که شما می‌گویید خبر نداریم. نمایندگان در بسیاری از جلسات دعوت می‌شوند اما مستقل هستند، فکر دارند، بررسی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. جلسات متعددی نیز برگزار می‌شود.

او همچنین خطاب به امیرآبادی گفت: چه خبر است چرا عصبانی هستید؟

واکنش نیکزاد به تذکر نماینده بیغش و تایید صحبت های او، منجر شد تا امیر ابادی فراهانی با حالت عصبانی به سمت هییت رییسه برود و خطاب به نیکزاد بیان کند: چرا اظهارات بیغش را تایید کردی.

محمد باقر قالیباف در همین راستا در ابتدای جلسه نوبت عصر امروز به این اتفاق واکنش نشان داد. رئیس مجلس گفت: حداقل در ماه های اخیر و شاید از قبل انتخابات و بعد از انتخابات و در دوران معرفی کابینه در همه جلسات که با نمایندگان یا هییت رییسه برگزار شده است، تاکید کرده ام اخبار پنهان و آشکار نشان می دهد که دشمنان کشور و انقلاب به دنبال ایجاد انشقاق و اختلاف بین قوا و نهادهای ساختاری هستند. هر کس اختلاف افکنی بین قوا را دامن بزند به انقلاب و مردم و کشور ظلم کرده است.

او در ادامه گفت: امروز سلامت و معیشت مردم و جان آنها در خطر است، آن وقت بین قوا انشقاق ایجاد شود، درست است؟به عنوان خدمتگزار شما هیچ گاه به دنبال چنین کاری نیستم، نمایندگان مجلس نیز اجازه شکل گیری چنین فضایی را نخواهند داد.

بیشتر بخوانید: گاف مشاور قالیباف درباره هلدینگ یاس، سوژه کاربران شد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.