واکنش زیباکلام به انتشار تصاویر زندان اوین +عکس

صادق زیباکلام با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به انتشار تصاویری از بد رفتاری با برخی زندانیان در زندان اوین، واکنش نشان داد.

به گزارش تازه نیوز،  پس از هک و انتشار فیلم هایی از بدرفتاری با برخی زندانیان در زندان اوین، صادق زیباکلام یادداشتی را به شرح زیر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

تصاویر زندان اوین که حکایت از بدرفتاریِ با زندانیان مینماید مبین این واقعیت تلخ است که در بخشِ انتصابی حکومت پاسخگویی وجود ندارد. از جمله دربخشهایی که مربوط به ناراضیان ومخالفینِ حکومت میشود. درتمامی مراحل برخورد با زندانیانِ سیاسی، مسئولین هرچه کردند میدانند که پاسخگویی وجود ندارد. نخست دستگاههایِ امنیتی برای هرکه بخواهند تشکیل پرونده میدهند،سپس دادگاههای انقلاب مجازات میکنند و دست آخرمسئولینِ زندان هم هرگونه که اراده کنند با آنها رفتار مینمایند.ازابتدا تا انتها هم همه مراحل پشت دربهایِ بسته صورت میگیرند. دردادگاههایِ انقلاب نه اثری ازهیاتِ منصفه هست، نه مطبوعات و رسانه‌ها هرگز حضوری دارند. هیچیک ازسه نهاد مربوطه، نه تشکیلات امنیتی، نه دادگاههایِ انقلاب ونه مسئولینِ زندان اوین، نه به مجلس پاسخگو هستند، نه به دولت، نه به دادگستری و نه به هیچ نهاد مستقل حقوقی. چه رسد به نهادها وسازمانهایِ بین المللی حقوق بشر.

آخرین باری که یک رییس جمهور بعنوانِ مسئولِ اجرای قانون اساسی از زندانهای کشور، بالاخص زندانِ اوین و سایر زندانهایی که محل نگهداری زندانیان سیاسی است بازدید داشته، یا کمیته‌ای را توانسته به منظور رسیدگی به عملکرد دادگاههایِ انقلاب پیرامونِ متهمین سیاسی اعزام نماید کی بوده؟ آخرین باری که هیاتی ازسوی دادگستری، مجلس یا کمیسیون اصل نود به زندان اوین رفتند کِی بود؟ آخرین باری که دادگاههایِ انقلاب موظف شدند که در موردِ صدورِ محکومیت این یا آن زندانی سیاسی توضیح بدهند که جرمش چه بوده که به پنج، ده یا بیست سال زندان محکوم شده کی بود؟ آخرین بار که روزنامه نگاران و یا حتی صداوسیمای حکومتی از زندان اوین و یا نحوه برگزاری دادگاههای متهمین سیاسی گزارشی تهیه کردند کی بود؟ پشت دربهایِ بسته وبدون اینکه کمترین پاسخگویی وجود داشته باشد حکومت هرطور که بخواهد با متهمین سیاسی رفتار میکند.

آمریکاییها درزندان ابوغریب مرتکب جرم و جنایتهای زیادی شدند. اما فراموش نکنیم که در نظامهایی که پاسخگویی وجود دارد، ابوغریبها خیلی پنهان نمی‌مانند. آنقدرها طول نکشید تا رسانه ها و مطبوعات آمریکایی همه آن رفتارها را برملا ساختند. ضمن آنکه تمامی محاکمات علنی و با حضورخبرنگارن و رسانه صورت میگرفتند.

در این باره بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.