ماسک‌های خنک کننده، خلاقیت ژاپنی‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

یک شرکت ژاپنی اقدام به عرضه ماسک‌های خنک کننده برای مقابله با کرونا و مقابله با گرمای هوای کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از جماران، همه گیری کرونا شرایط زندگی مردم جهان را بیش از یک سال است که تحت تاثیر قرار داده است. در ابتدای همه گیری کووید ۱۹ برخی امیدوار بودند با گرم شدن هوا، این بیماری نیز از بین برود. با این حال، گذشت زمان نشان داد نه تنها این ویروس در مقابل گرما آسیب پذیر نیست، بلکه جهش‌های رخ داده در آن مانند سویه دلتا بر میزان کشندگی آن نیز افزود.

در این حال، متخصصان از مردم می‌خواهند شیوه نامه‌های بهداشتی مانند شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. استفاده از ماسک یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش برای قطع زنجیره انتقال ویروس به شمار می‌رود. با این وجود، استفاده از ماسک در هوای گرم بسیار طاقت فرساست.

در پاسخ به این مشکل، یک شرکت ژاپنی خلاقیتی جالب در این زمینه انجام داده است. هم اینک در شمال شرقی ژاپن درجه حرارت هوا به بالای ۳۰ درجه سانتیگراد رسیده و این موضوع باعث شده است مردم رغبت کمتری برای استفاده از ماسک پیدا کنند.

شرکت یاماگاتا اقدام به عرضه ماسک‌های خنک کننده به مردم کرده است. این ماسک‌ها در یک دستگاه ماشین فروش که زیر ۴ درجه سانتیگراد است به فروش می‌رسد. افراد می‌توانند در هر زمان از شبانه روز اقدام به خرید این ماسک‌های خنک کرده و علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به خنک شدن بدن خود کمک کنند.

ژاپن که هم اینک در حال برگزاری مسابقات پارالمپیک است از افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کووید ۱۹ رنج می‌برد. مقامات این کشور امیدوارند با تشدید روند واکسیناسیون عمومی بتوانند شیوع افسار گسیخته این ویروس را کنترل کنند.

بیشتر بخوانید: این راننده کامیون کنجکاو به کابل رفت و سر از آمریکا درآورد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.