در دیدار بایدن و بنت چه گذشت؟/ ما اینجا نشسته‌ایم و ایران سانتریفیوژهایش را در نطنز و فردو می‌چرخاند

جو بایدن روز جمعه به نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس گفت دیپلماسی نخستین گزینه او است اما اگر تلاش وی برای احیای توافق هسته‌ای ایران با شکست روبرو شود، گزینه‌های دیگر را در نظر می‌گیرد.

به گزارش تازه نیوز، جو بایدن در کاخ سفید در دیدار با نفتالی بنت گفت: «ما دیپلماسی را در اولویت قرار می‌دهیم و می‌بینیم که ما را به کجا می‌رساند اما اگر دیپلماسی شکست بخورد، آماده هستیم که به گزینه‌های دیگر روی بیاوریم.» با این حال جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که بایدن در حال بررسی چه گزینه‌های دیگری است از اظهارنظر خودداری کرد.

بنت با هدف ممانعت از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای به واشنگتن سفر کرد. توافق هسته‌ای با ایران در سال ۲۰۱۵ و در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما امضا شد اما بعدها آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ از این توافق خارج شد.

از زمان خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸، تهران نیز به طور متقابل به طور مرحله‌ای محدودیت‌های هسته‌ای را لغو کرد تا اینکه در نهایت تمام این محدودیت‌ها را کنار گذاشت.

بنت در این دیدار گفت: «ایران در حال حاضر که ما اینجا نشسته‌ایم ایرانیان سانتریفیوژهای خود را در نطنز و فردو می‌چرخانند و ما باید آن را متوقف کنیم و هر دو موافق هستیم.»

این دیدار که قرار بود روز پنجشنبه انجام شود به خاطر حمله انتحاری در فرودگاه کابل به تعویق افتاد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.