هوش مصنوعی برای بردن جایزه نوبل تربیت می‌شود

مدیر ارشد بخش تحقیقات هوش مصنوعی تصمیم دارد سیستمی بسازد که بتواند تا ۲۰۵۰ میلادی اکتشافی انجام دهد و جایزه نوبل ببرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از جماران، هیرواکی کیتانو مدیر ارشد اجرایی آزمایشگاه علوم رایانشی شرکت سونی تصمیم دارد یک سیستم هوش مصنوعی بسازد که به اندازه مغز دانشمندان هوشمند است و در حقیقت نوعی از علم هیبریدی را بسازد که سیستم‌های بیولوژیکی و علوم دیگر را با هم ترکیب می‌کند.

مهر نوشت؛ برای این منظور کیتانو قصد دارد چالش Nobel Turing Challenge برگزار و سیستم هوش مصنوعی بسازد که بتواند تا ۲۰۵۰ میلادی به تنهایی برنده یک جایزه نوبل شود.

او در تحقیقی در این باره می‌نویسد: ویژگی‌های متمایز این چالش قراردادن سیستم در یک دامنه باز است تا به جای اکتشاف دوباره آنچه قبل انجام شده یا تقلید از فرایندهای فکری انسانی، خود بتواند اکتشافاتی انجام دهد. هدف ما ایجاد سیستم هوش مصنوعی است که قادر باشد به تنهایی اکتشافات علمی را دوباره تدوین کند و از سوی دیگر اشکال جایگزینی از اکتشافات علمی بسازد.

او در این باره می‌افزاید: ارزش واقعی در حقیقت در فرایند توسعه ماشین‌هایی است که می‌توانند به طور مداوم و خودکار اکتشافاتی انجام دهند. محققان هوش مصنوعی نیز تا حد امکان فرضیه‌های بسیاری را تولید و تأیید می‌کنند تا برخی از آنها به اکتشافات بزرگ منجر شود یا مبنایی برای اکتشافات مهم باشند. توانایی تولید فرضیه به طور مداوم و تأیید آن یکی از بخش‌های مهم چنین سیستمی است.

سیستم‌های هوش مصنوعی امروزی دستاورد چند دهه تحقیق علمی و آزمایش هستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.