وزیر راه: ۱۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده محقق شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد خسارت سیل به ستاد بحران اعلام شد که تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده دریافت شده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تسنیم، محمد اسلامی عصر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی و روستایی مناطق سیل‌زده لرستان به طول 310 کیلومتر که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد؛ با بیان اینکه “وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و شرکت‌های پیمانکاری جزو اولین نهادهایی هستند که به مناطق سیل‌زده ورود کرده و تاکنون نیز حضور داشته‌اند” اظهار داشت: سال گذشته در فروردین ماه 22 استان کشور دچار خسارت سیل شدند.

وی افزود: بر اثر سیل سال گذشته 2 هزار و 485 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 637 کیلومتر راه‌های فرعی، 10هزار و277 کیلومتر راه روستایی و همچنین حدود 10 هزار ابنیه اصلی و پل دچار خسارت شدند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای سال گذشته حدود 3 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد خسارت به ستاد بحران اعلام شد که تاکنون هزار و 100 میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌زده دریافت شده و پیگیر تکمیل مابقی طرح‌ها باگرفتن اعتبار لازم هستیم.

وی بیان کرد: پس از سیل سال گذشته خوشبختانه کیفیت، دقت و سرعت بازسازی مناطق سیل‌زده در بحث مسکن، راه‌ها و زیر ساخت‌های حمل و نقل به خوبی رعایت شد و مردم به زندگی طبیعی خود برگشتند.

اسلامی گفت: پس از سیل سال گذشته تاکنون هزار و 795 کیلومتر از راه‌های اصلی مناطق سیل‌زده کشور بازسازی، 7 هزار 324 کیلومتر از راه‌های فرعی و روستایی احیا و بازسازی  و حدود 6 هزار و 592 دستگاه ابنیه فنی بهسازی شده و مابقی طرح‌ها نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: احداث دیوار ساحلی شهرستان پلدختر، تعمیر و خرید زمین از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی در مناطق سیل‌زده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: فرصت سیل از اتفاقات تاریخی بود چراکه همه خانوارهای ساکن در بستر رودخانه‌ها، در مکان‌های جدید توسط بنیاد مسکن اسکان داده شدند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.