زاکانی بدون حکم تهران را اداره می‌کند!

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، با بیان این جمله که «شهردار ما زاکانی است و حکم وی صادر می‌‌شود»، گفته است: تا این لحظه حکم صادر نشده است و به‌ محض امضای حکم و صدور آن، فعالیت شهردار جدید آغاز می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از شرق، «زاکانی شهردار ماست»؛ جمله‌ای است که این روزها بارها از زبان اعضای شورای شهر بیان می‌شود تا وزارت کشور مجبور به تن‌دادن به تصمیم خلاف قانون‌ آنها شود. تلاش شورای اصولگرا برای نقض قوانین در حالی ادامه دارد که کارزار مردمی برای امضانشدن حکم شهردار خطاب به وزارت کشور تکمیل شده و دو‌ درخواست مردمی دیگر برای توقف این حکم در شورای شهر و تقاضا برای ورود سازمان بازرسی نیز در جریان است.

زاکانی در‌حالی‌که رسما شهردار تهران نیست، در شهرداری به‌ همراه مشاوران خود مستقر شده و طبق شنیده‌ها، سرپرست شهرداری کاری را بدون هماهنگی با او‌ انجام نمی‌دهد. درحالی‌که در روزهای گذشته جلسات زاکانی با شهرداران مناطق در جریان بود، از دیروز دیدار با شهرداران نواحی مختلف مناطق را نیز آغاز کرده و به‌عنوان شهردار نه منتخب شورای شهر، این دیدارها و تصمیم‌سازی‌ها ادامه دارد. علیرضا زاکانی در حالی خود را شهردار تهران می‌داند که انتخابش نادیده‌گرفتن قانون‌ انتخاب شهرداران مصوب هیئت وزیران سال ۹۷ است و این قانون‌گریزی با شعارهای او در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری کاملا متفاوت بوده و این رفتار او خوشایند پایتخت‌نشینان نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.