قیمت دلار چه خواهد شد؟ ۲۵ یا ۳۰هزار تومان؟

نوسانات قیمت ارز در بازار باعث شده بسیاری از کارشناسان در خصوص آینده این بازار دچار ترید شوند که آیا بازار صعودی است یا نزولی…

به گزارش تازه‌نیوز، همانطور که مشخص است دلار پس از اصلاح از ۳۳ تا۲۱هزار تومان، در قالب الگوی کف دوقلو اصلاح را به اتمام رسانده و سپس در قالب کانالی صعودی رشد کرده است. اما با توجه به اصلاح ۲روز اخیر مسیر آتی دلار به کدام سمت خواهد بود؟ در سناریوی نخست شاهد حفظ کانال صعودی دلار و واکنش به کف آن در محدوده ۲۶۵۰۰ خواهیم بود که دلار را مجدد به سمت سقف کانال و البته تارگت الگوی کف دو قلو یعنی ۳۰۰۰۰تومان حرکت خواهد داد.
در سناریو دوم کف کانال صعودی شکسته خواهد شد و دلار به سمت سطح پراهمیت ۲۵۵۰۰ خواهد رفت و با واکنشبه آن سطح مجدد صعودی خواهد شد تا پولبکی به کانال شکسته شده در محدوده ۲۸ هزار تومان بزند.
سناریو سوم شکست کف حمایتی ۲۵۵۰۰ است که در آن صورت احتمال اصلاح بیشتر تا ۲۳۰۰۰ هم می‌باشد که به نظر می‌رسد برای تحقق این سناریو اتفاق بنیادی مانند توافق یا بازگشت ارز بلوکه شده نیاز است.
جمع بندی:از آنجایی که جنگیدن با روند صعودی اشتباه است لذا شانس تحقق سناریو ۱ بیشتر است اما به هر دلیل اگر کف ۲۶۶۰۰در دلار از دست رفت برای دلار نمی‌توان رشد قوی را تا انتهای سال متصور بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.