تاریخ رسمی عرضه ویندوز ۱۱ مشخص شد

شرکت مایکروسافت رسما اعلام کرد که سیستم عامل دسکتاپ ویندوز ۱۱ در ماه اکتبر عرضه خواهد شد.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز ۱۱ در تاریخ پنجم اکتبر ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. این سیستم عامل برای کامپیوتر‌هایی که مشخصات لازم برای اجرای این ویندوز را داشته باشند در دسترس خواهد بود و کامپیوتر‌های جدید نیز به صورت از پیش نصب شده از این سیستم عامل بهره خواهند برد.

جزئیاتی درباره به روز رسانی ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱ که اخبار آن برای اولین بار در ماه ژوئن اعلام شد، اولین نسخه مهم کمپانی مایکروسافت بعد از عرضه ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود که ۶ سال پیش در سال ۲۰۱۵ در دسترس کابران قرار گرفت. به همین دلیل مایکروسافت تمرکز زیادی بر ویژگی‌ها جدید و ایجاد تغییرات در این نسخه از ویندوز گذاشته تا این عرضه را «عصر جدیدی از ویندوز» معرفی کند.

مایکروسافت می‌گوید درست مثل به روز رسانی ویژگی‌های ویندوز ۱۰، نسخه جدید ویندوز نیز از رویه و عملکرد مشابهی استفاده خواهد کرد. این موضوع بدان معناست که اگرچه ویندوز ۱۱ در تاریخ ۵ اکتبر عرضه می‌شود، اما کاربران زیادی با به روز رسانی این ویندوز روبرو نخواهند شد. مایکروسافت اعلام کرده که این نسخه ویندوز را به مرور زمان در دسترس قرار خواهد داد و عرضه آن برای تمامی دستگاه‌ها تا سال ۲۰۲۲ به طول می‌انجامد.

اینسایدر‌های ویندوز از اواخر ماه ژوئن به بررسی این ویندوز پرداخته اند و مایکروسافت نیز از آن زمان با استفاده از بازخورد‌ها به اصلاح کردن باگ‌های نسخه جدید ویندوز پرداخته است. در هر صورت مایکروسافت معتقد است ویندوز ۱۱ برای عرضه در تاریخ پنجم اکتبر در شرایط مناسبی قرار دارد.

اگرچه مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندروید امسال عرضه نمی‌شود، اما ویژگی‌های دیگری مثل منوی استارت و تسکبار جدید و چندین ویژگی تازه دیگر در ویندوز قرار داده شده است.

اگر کامپیوتر شما کاملا با ویندوز ۱۱ سازگار نیست، مایکروسافت تا ۱۴ اکتبر سال ۲۰۲۵ از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید: این قطارها به زودی جایگزین هواپیما می‌شوند! +تصاویر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.