جشنواره ونیز ۲۰۲۱ امشب شروع می‌شود

هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز از امروز (چهارشنبه) با حضور تعدادی از ستاره‌های هالیوودی در مراسم فرش قرمز، شروع به کار می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، جشنواره ونیز ۲۰۲۱ که از امروز یکم سپتامبر شروع به کار می‌کند تا یازدهم سپتامبر ادامه خواهد داشت.

این رویداد معتبر سینمایی کارش را با نمایش فیلمی با بازی پنه لوپه کروز با عنوان «مادران موازی» که ساخته پدرو آلمودوار است شروع می‌کند. این فیلم در بخش رقابتی حضور دارد. همچنین فیلمی با بازی ایزابل هوپر فرانسوی با عنوان «وعده‌ها» آغازگر بخش افق‌های جشنواره خواهد بود.

آلبرتو باربارا مدیر هنری این جشنواره در گفت‌وگو با ورایتی از حضور تیم‌های خلاق و بازیگران اصلی فیلم‌ها در این جشنواره خبر داد و افزود یک گروه ۱۰ نفره از بازیگران فیلم «تل ماسه» شامل تیموتی شالامه، زندایا و در واقع همه بازیگران اصلی این فیلم همراه دنیس ویلنوو کارگردان آن راهی لیدو شده‌اند.

باربرا افزود: امسال شمار حضور چهره‌های مطرح در جشنواره بسیار چشمگیر است و آمریکایی‌ها با همه قوا در جشنواره حاضر شده‌اند.

تنها بازیگر اصلی آمریکایی که به جشنواره نخواهد آمد آدام درایور است که بازیگر حماسه قرون وسطایی ساخته ریدلی اسکات یعنی «آخرین دوئل» است اما از آنجا که وی در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم جدیدش به کارگردانی نوآ بامباخ با عنوان «سر و صدای سفید» است امکان حضور در جشنواره را نیافت. مت دیمون بازیگری است که از فیلم «آخرین دوئل» به ونیز می‌آید و هنوز آمدن بن افلک دیگر بازیگر این فیلم روشن نشده است.

در کنار «مادران موازی»، چهار روز اول جشنواره شاهد نمایش فیلم‌های مطرحی است که «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون با بازی و حضور بندیکت کامبربچ و کریستن دانست در جشنواره و «شمارش کارت» ساخته پل شریدر با بازی و حضور اسکار ایزاک و ویلم دافو در جشنواره از جمله آنها هستند.

سوم سپتامبر هم ماراتنی از حضور بازیگران درجه یک برگزار می‌شود که شامل درام پابلو لارین یعنی فیلم «اسپنسر» درباره زندگی پرنسس دایانا با حضور کریستن استوارت روی فرش قرمز، پس از آن گروه بازیگران فیلم «تل ماسه» و سپس اولین کارگردانی مگی جیلنهال با عنوان «دختر گمشده» با بازی و حضور اولیویا کلمن و داکوتا جانسون خواهد بود.

آن یا-تیلور جوی بازیگر تریلر روانشناختی ساخته ادگار رایت یعنی «دیشب در سوهو» از دیگر چهره‌های فرش قرمز خواهد بود و جسیکا چستین برای مجموعه کوتاه اچ‌بی‌او با عنوان «صحنه‌هایی از ازدواج» نیز در لیدو روی فرش قرمز می‌رود.

با این حال باربرا تاکید کرد که دیواری که از سال ۲۰۲۰ در امتداد فرش قرمز کشیده شد تا تماشاگران را از تجمع دور کند امسال هم در جشنواره باقی می‌ماند تا مانع شیوع کرونا شود. وی هر چند از این اقدامات احتیاطی برای کووید ۱۹ ابراز تاسف کرد اما انجام آنها را ضروری خواند.

باربرا گفت عکاسان با رعایت فاصله در داخل دیوار قرار خواهند گرفت و به دلیل شیوع نوع دلتا این محدودیت‌ها اعمال، اما همه مراسم به صورت زنده پخش و در چند رسانه در دسترس خواهد بود.

ونیز سال گذشته تنها جشنواره درجه یک جهان بود که به صورت فیزیکی برگزار شد، البته نیمی از جمعیت معمول هر سال را میزبانی کرد.

امسال جشنواره به عنوان نمادی از راه‌افتادن مجدد زندگی در ایتالیا پس از همه‌گیری اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و میزبان بیش از ۹۰۰۰ شرکت کننده معتبر خواهد بود که دو سوم ظرفیت قبل از همه‌گیری در این رویداد است. بسیاری از مطبوعات بین‌المللی نیز در شمار بیشتری در جشنواره حضور دارند و سرجیو ماتارلا، رییس جمهوری ایتالیا هم در مراسم افتتاحیه شرکت می‌کند.

شرکت کنندگان در جشنواره که از کشورهای خارجی به ونیز پرواز می‌کنند، می‌توانند با تاییدیه زدن واکسین در جشنواره حضور یابند.

به گفته باربرا ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در جشنواره بر مبنای اطلاعات ایمیلی که دریافت شده واکسینه شده‌اند.

در عین حال ۲۸ هزار بلیت برای نمایش فیلم‌های جشنواره که در دسترس عموم قرار گرفته تقریباً تمامی به فروش رسیده است.

باربرا افزود: امسال با اختصاص فضاهای قابل استفاده خارجی در لیدو امکان نمایش فیلم‌ها در فضای باز فراهم شده و اظهار امیدواری کرد که مهمانان بتوانند همه فیلم‌هایی را که دوست دارند تماشا کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.