تضاد بین دو ستاره؛ بازگشت احساسی رونالدو به یونایتد، رفتن غم‌انگیز مسی به PSG

کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد برگشت و پس از ۱۲ سال دوباره در خانه بازی خواهد کرد، در حالی که لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن رفت جایی که برایش مثل زندگی در هتل است!

به گزارش تازه‌نیوز، بازگشت احساسی کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد در تضاد کامل با وضعیتی است که رقیب همیشگی او لیونل مسی در رفتن به پاری‌سن‌ژرمن تجربه کرد، ستاره‌ای که مجبور شد از باشگاه همیشگی خود جدا شود و به تیمی برود که کمترین ارتباطی با آن نداشته است.

هم رونالدو و هم مسی، تاثیری غیرقابل انکار روی فوتبال جهان گذاشته اند و در فهرست افتخارات فردی بیش از یک دهه است که بر فوتبال جهان حکمرانی می‌کنند و نامشان را نیز در جمع بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ این ورزش ثبت کرده‌اند.

جنگ سرد بین دو ستاره فوتبال جهان

در روزهای اوج لئو و کریس، جنگی سرد بین دو فوق‌ستاره فوتبال جهان شکل گرفته بود. بیشترین نبرد آن‌ها در لالیگا شکل گرفت، جایی که رقابت دو تیم بارسلونا و رئال مادرید نیز شکلی تازه به خود گرفته و سؤال بزرگ «رونالدو یا مسی» بین هواداران فوتبال جهان در مورد انتخاب بهترین بازیکن جهان شکل گرفت.

دوران جدید لالیگا بعد از رفتن رونالدو و مسی

اما آن روزها حالا گذشته است. رونالدو سال ۲۰۱۸ از اسپانیا رفت و یوونتوس را انتخاب کرد تا به گفته خودش افتخارات و جام‌هایی متفاوت را تجربه کند و مسی را در فوتبال اسپانیا تنها گذاشت. نمی‌توان انکار کرد که فوتبال اسپانیا تحت‌تأثیر این جدایی قرار گرفت. سال گذشته، وقتی مسی از تمایل خود به جدایی از بارسلونا گفت مشخص شد که لالیگا بخش زیادی از منافع خود را از دست می‌دهد چرا که دو فوق‌ستاره فوتبال جهان همواره بینندگان و تماشاگران زیادی را به سمت این لیگ جلب می‌کردند.

مسی سال گذشته از خواسته خود دست کشید چرا که مجبور بود با باشگاه بارسلونا وارد یک دعوای حقوقی شود و او نمی‌خواست چنین کاری را با تیمی که از دوران کودکی در آن حضور داشت، انجام دهد. امسال اما در شرایطی که او می خواست در کاتالونیا بماند قوانین مالی لالیگا و اوضاع اقتصادی نابسامان باشگاه، باعث شد او نتواند قراردادش را تمدید کند و در نتیجه مجبور به ترک این باشگاه شد.

مسی و رونالدو

سرنوشت متفاوت کریس و لئو

حالا حدود سه هفته از امضای قرارداد او با پاری‌سن‌ژرمن می گذرد و سرنوشت او و رقیب همیشگی‌اش کریستیانو رونالدو، کاملاً متفاوت شده است.

تصویر قرار گرفتن لیونل مسی پشت تریبون با چشمانی اشکبار بابت این حقیقت تلخ که مجبور بود به یک کشور جدید برود و خانواده خود را نیز از ریشه‌هایی که در بارسلونا داشتند جدا کند، قرار گرفت با رسانه‌ها حرف زد کاملاً در تضاد با بازگشت کریستیانو رونالدو به باشگاه محبوبش منچستریونایتد و استقبالی بود که از او شد. CR7 در یک پنجره نقل‌وانتقالاتی پرهیاهو و عجیب و غریب، در حالی که تا آخرین لحظات خبر از رفتن او به منچسترسیتی بود، تصمیم گرفت به منچستریونایتد برگردد.

بازگشت او به یونایتد با استقبال بسیاری از اسطوره های باشگاه از جمله الکس فرگوسن، ریو فردیناند و دیگران همراه شد و سرمایه‌گذاری‌ای که خانواده گلیزر (مالکان باشگاه) روی بازیکنی که چند ماه دیگر ۳۷ ساله می‌شود، انجام داده‌اند، با حمایت هواداران متعصب باشگاه روبه‌رو شده است. حالا جمعیتی که تا چند ماه پیش به ورزشگاه هجوم آوردند تا اعتراض خود را به مالکان باشگاه بابت حضورشان در سوپرلیگ جنجالی اروپا نشان دهند، از این تصمیم و خرید باشگاه راضی هستند.

فرصت طلبی منچستریونایتد با خرید ستاره پرتغالی

خرید کریستیانو رونالدو اصلاً جزو برنامه‌های منچستریونایتد در این تابستان نبود اما آن‌ها فرصت‌طلبانه از موقعیت استفاده کردند و کریس را به سمت اولدترافورد کشاندند و در واقع کاملاً اتفاقی این انتقال رقم خورد، با این وجود گلیزرها با همین خرید احساس خوبی را در هواداران ایجاد کردند. رونالدو هم در اینستاگرام برای هواداران منچستریونایتد دلبری گرفت و نوشت این انتقال رویایی بود که به حقیقت پیوست.

اشک های مسی برای بارسلونا

لیونل مسی در جهت مخالف رونالدو

آن طور که خبر ورزشی نوشته، اما آیا لیونل مسی هم می‌تواند چنین چیزی را در مورد انتقالش به پاریس بگوید؟ مسی اولین بازی‌اش را برای پاری‌سن‌ژرمن به عنوان بازیکن جانشین در نیمه دوم بازی با رنس انجام داد و به نظر می‌رسید که بازیکنان حریف بیشتر از خود او از این اتفاق هیجان زده بودند. دروازه‌بان رنس حتی از مسی خواست که بعد از بازی با بچه او عکس بگیرد.

البته مسی در اولین بازی در پارک‌دوپرنس مسلماً با استقبال باشکوه هواداران پاریسی مواجه خواهد شد. اما او اصلاً دوست نداشت که سال‌های پایانی و پاییزی دوران فوتبال خود را در باشگاهی بگذراند که مهم‌ترین دلیلش برای خرید مسی این بود که تنها باشگاهی است که از پس دستمزد او برمی‌آید. انتقالی سرد و اقتصادی که با آنچه که او سال‌ها با عشق و شور و حرارت و البته نبوغ خود با پیراهن بارسلونا که به آن عشق می‌ورزید انجام داد، کاملاً در تضاد است.

وضعیت این دو به گونه‌ای است که می‌توان گفت رونالدو به خانه برگشت، مسی اما مجبور به زندگی در هتل شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.