گزارش و نتیجه بازی ایران و سوریه

ایران ۱-۰ سوریه/ گام اول ملی‌پوشان در راه جام‌جهانی با شلیک ۳امتیازی جهانبخش!

تیم ملی ایران با برتری یک بر صفر مقابل سوریه به صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی تبدیل شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، تیم های ملی ایران و سوریه در اولین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا و از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه آزادی به میدان رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم ملی تمام شد. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۵۶ برای تیم ملی ایران گلزنی کرد.

با این پیروزی خانگی، ایران با کسب سه امتیاز، به صدرنشین گروه A انتخابی جام جهانی شد و تیم‌های کره‌جنوبی و عراق با یک امتیاز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. سوریه نیز در قعر جدول گروه قرار گرفت. در دیگر دیدار این گروه امارات و لبنان به مصاف هم رفته‌اند که این دیدار تا اتمام نیمه نخست بدون گل مساوی بود.

تیم ملی ایران پنج روز دیگر (شانزدهم شهریور) در هفته دوم انتخابی جام جهانی در دوحه مهمان عراق است و سوریه با امارات دیدار می‌کند.

نیمه اول

تیم ملی خیلی زود خطرآفرین شد و ارسال کرنر از سوی قدوس، بدون مزاحمت خاصی به خلیل‌زاده رسید که ضربه سر مدافع تیم ملی به بیرون رفت و آه و حسرت را برای او و بازیکنان ایران به دنبال داشت. در دقایق ۶ و ۸، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش فرصت‌های نصفه‌ و نیمه‌ای برای قطع توپ و زدن ضربه به سمت دروازه سوریه داشتند که مدافعان سوری مانع از این اتفاق شدند.

فشار سوریه در دقیقه ۱۷ جواب داد و عمر خربین بعد از تقابل با خلیل‌زاده، با بیرانوند تک به تک شد که شوت این بازیکن از کنار دیرک دروازه به بیرون رفت و دروازه تیم ملی ایران بسته ماند.

در دقیقه ۲۸، میلاد سرلک به علت برخورد شدید با عمر خربین از ناحیه سر به زمین برخورد کرد و در نهایت با تصمیم کادرپزشکی زمین مسابقه را ترک کرد و جای خود را به عزت‌اللهی داد.

در دقیقه ۲+۴۵، موقعیت خیلی خوبی از سوی مهدی طارمی برای علی‌ قلی‌زاده خلق شد که ضربه این بازیکن از مقابل محوطه هجده قدم چندان خوب نبود و در اختیار عالمه قرار گرفت.

نیمه دوم

با آغاز نیمه دوم و انجام دو تغییر در پست دفاع چپ و راست، ایران تلاش بیشتری برای گلزنی انجام داد. در دقیقه ۵۵، یک موقعیت شوت زنی برای نوراللهی خلق شد که ضربه این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت.

گل: در دقیقه ۵۶ علیرضا جهانبخش دروازه سوریه را باز کرد. پاس قلی‌زاده به طارمی و در ادامه پاس گل این بازیکن مقابل محوطه جریمه با شوت جهانبخش و اصابت به مدافع سوریه وارد دروازه تیم مهمان شد.

در دقیقه ۸۰، مهدی طارمی برخورد سنگینی با مدافع سوریه داشت که منجر به شکافته شدن ابروی این بازیکن شد و داور فقط به طارمی یک کارت زرد نشان داد.

بعد از گلزنی ایران، ایران اشتیاق لازم برای زدن گل دوم را از دست داد و در سوی مقابل زور سوریه به خطد دفاعی ایران نرسید و هیج موقعیت برای به ثمر رسیدن گلی دیر خل نشد تا ایران سه امتیاز این دیدار با از آن خود کند.

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده (کارت زرد)، علیرضا جهانبخش (کریم انصاری فرد ۹۰)، احمد نورالهی، مهدی طارمی (کارت زرد)، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، سامان قدوس (میلاد محمدی ۴۶) (کارت زرد)، جعفر سلمانی (صالح حردانی ۴۶)، علی قلی زاده (مهدی ترابی ۷۴)، میلاد سرلک (سعید عزت‌اللهی ۳۱).

ترکیب سوریه: ابراهیم عالمه، سعد احمد، کامل حمیشه، محمود المواس، محمد عثمان (علاء‌الدین الدالی ۶۰)، ثائر کروما، خالد کرداوغلی (کارت زرد)، اویس (عثمان ۷۵)، اسرا حمویه (کارت زرد) (آشکار ۷۵)، موید الخولی و عمر خربین.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.