پشت‌پرده فروش طلا با اجرت پایین به جای طلای ۱۸ عیار

تقلب در فروش طلا زیاد شد. رئیس اتحادیه طلای بابل با اعلام این خبر گفت: فضای عجیبی در بازار طلا ایجاد شده است. متاسفانه برخی طلافروشی‌ها مصنوعات طلا با عیار ۱۳ را به جای طلاهای ۱۸ عیار با ترفند طلای کم اجرت به مردم می‌فروشند!

به گزارش تازه‌نیوز، با نوسان افزایش قیمت طلا، فروش طلاهای تقلبی نه تنها تمامی ندارد بلکه عرضه طلاهای تقلبی برای عده‌ای محل درآمد هنگفت شده است.

سودجویان هر بار ترفند جدیدی رو می‌کنند. یک بار سکه تقلبی و بار دیگر مصنوعات نقره را به جای طلا به مردم می‌فروشند. این بار اما رئیس اتحادیه طلای بابل هشدار داده است که مردم از طلا فروشی‌های مطمئن و از کسانی که سال‌ها در صنف طلا فعالیت دارند، طلا بخرند.

ترفند جدید برای فروش طلا

سید مهدی تاج‌داران به تجارت‌نیوز گفت: برخی از مغازه‌دارها که سابقه فعالیت‌شان اندک است طلای ۱۳ یا ۱۴ عیار را به جای طلای ۱۸ عیار و با ترفند طلای کم اجرت می‌فروشند. افراد تازه‌کار در صنف طلا قابل اعتماد نیستند و مردم برای خرید طلا باید مراقب باشند.

درباره افزایش فروش طلاهای تقلبی سال گذشته محمدتقی نیازمند، یکی از طلافروشان اردبیل به ایسنا گفته بود: «طلای با عیار زیر ۱۸ تقلب محسوب می‌شود و ما چند مورد خرید غافلگیرکننده را از سودجویان شاهد بودیم. از همین شهر تبریز فروشنده‌ای طلایی را به ما تحویل داد که بعد از محک زدن مشخص شد که این طلا تقلبی بوده و تنها با آب طلا روکاری شده بود.»

وعده رئیس بانک مرکزی، طلا را ارزان کرد؟

از قیمت طلا چه خبر؟ با آن که زیاد از حضور اکبر کمیجانی در ریاست بانک مرکزی نمی‌گذرد اما در سه روز گذشته او به مردم وعده داده که اثرات نامطلوب نوسانات شدید نرخ ارز را می‌گیرد و بازار ارز را به ثبات می‌رساند. فروشندگان طلا می‌گویند صحبت‌های او نه تنها در بازار ارز بلکه در روند بازار طلا و سکه هم اثر بخش نبود و باعث گران شدن طلا و سکه شد!

حالا تمام هم و غم دولت رئیسی ثبات یا بهبود شرایط کلان اقتصادی است اما برخی می‌گویند ثبات قیمت ارز و طلا یا دیگر بازارهای موازی بستگی به رفتار دولتمردان در سیاست خارجی دارد.

اما آیا با وعده مسئولان، طلا در روزهای پایانی تابستان ارزان می‌شود؟ به گفته رئیس اتحادیه طلای بابل، احتمال دارد طلا در هفته دوم شهریور باز هم نوسان افزایشی داشته باشد، چرا که روز گذشته در آخرین معاملات به دلیل نوسان قیمت دلار، طلا در بازار ایران اندکی گران شد. به همین دلیل به نظر می‌رسد نوسان افزایشی قیمت طلا تا پایان تابستان ادامه داشته باشد.

سکه چقدر تغییر می‌کند؟

تاج‌داران با اشاره به پیش‌بینی خود از بازار طلا گفت: با نوسان افزایش قیمت طلا خریدار مصنوعات طلا در بازار زیاد شد. چنانچه در هفته آینده قیمت دلار افزایش داشته باشد پیش‌بینی می‌شود طلای ۱۸ عیار در محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نوسان داشته باشد. همچنین سکه هم در دامنه ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تغییر می‌کند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.