مسئولیت رائفی‌پور در دولت رئیسی مشخص شد!

ظاهرا تیم سایبری هواداران رائفی‌پور، مسئول مستقیم حمله به انتقادهای کاربران شبکه‌های اجتماعی به دولت رئیسی است.

به گزارش تازه‌نیوز، امید توشه، روزنامه‌نگار که چندی پیش در توئیتی از اتوبوس سواری وزیر جدید امور خارجه در فرودگاه انتقاد کرده بود، درباره حملات گسترده به انتقادش در رشته توئیتی نوشت: به عنوان کسی که سال‌ها کار رسانه کرده و چند سالیه که در حوزه شبکه‌های اجتماعی فعالیت حرفه‌ای می‌کنم، بارها با این حملات مواجه بودم اما واکنش‌ها به توییتم در مورد اتوبوس‌سواری امیرعبدالهیان و حجم حملاتی که در ۲۴ ساعت گذشته باهاش مواجه بودم برام جالب بود که چرا و توسط چه کسانی! انتقادم به وزیر خارجه به شکلی نبود که توقع ده‌ها توییت واکنشی و فحاشی در اینستاگرام رو داشته باشم. این‌که توییت پنج سال پیش منو پیدا کنند که بخواهند تناقض نشون بدند و کار گرافیکی از یک طرف و حمله هماهنگ ده‌ها اکانت نشان از سازمان‌یافتگی می‌داد که برای چنین توییتی اضافه‌کاری بود.
در نگاه اول به نظر می‌رسه باید از سمت تیم رسانه‌ای دولت یا مثلا وزیرخارجه صورت گرفته باشه که خب این‌طور نیست. دولتمردان جدید فعلا در حال یاد گرفتن طبقات ساختمان وزارت و مذاکره با مدیرانی هستند که قراره باهاشون کار کنند؛ پس کار کی می‌تونه باشه؟ خوشبختانه ابزارهای داده‌کاوی و رصد شبکه‌های اجتماعی روزبه‌روز در حال پیشرفته و میشه با تقاطع‌گیری محتوایی و سابقه اکانت‌ها مشخص کرد که دستور حمله و ضریب‌دهنده‌ها از کجا سازماندهی شدند. نتیجه جالب توجه بود: ‏دوستان و شبکه شکل‌گرفته توسط علی‌اکبر رائفی‌پور…
اما ایشون، موسوم به استاد رائفی‌پور، چه مشکل شخصی ممکنه با من داشته باشه که بخواد چنین حرکتی رو انجام بده؟ میشه گفت هیچی. هدف من نبودم؛ دولت جدید تازه مستقر شده و این حرکت خودجوش ایشون و شبکه اکانت‌های هوادارش چشم به پروژه‌های آتی دارند. این‌که خودشون رو به عنوان صیانت‌کنندگان دولتمردان جدید در شبکه‌های اجتماعی جا بیندازند و ظرفیت‌شون رو در این فضا به نمایش بذارند. امکانی که بهشون فرصت میده در آینده بتونند پروژه‌های خوبی رو ببندند. احتمالا به زودی شاهد حرکت‌های خودجوش زیادی از این دست خواهیم بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.