پمپئو: کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم‌های قوی علیه ایران با ما همراه شوند

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با انتشار پیامی ادعا آمیز در فضای مجازی، گفت که برجام به تاریخ پیوسته است و در ادامه خواستار همراهی کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌ها برای اعمال «تحریم‌های قدرتمند» علیه ایران شد.

به گزارش تازه‌‌نیوز و به نقل از میزان، مایک پمپئو در سخنانی ادعا آمیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود نوشت: حسب گزارش‌ها ذخائر اورانیوم ایران به بیش از ۱۰ برابر محدودیت‌های تعیین‌شده در برجام رسیده است. سه کشور اروپایی و سایر کشور‌ها باید چشمشان را به این واقعیت بگشایند که توافق هسته‌ای به تاریخ پیوسته و باید برای اعمال تحریم‌های قوی با ما همراه شوند. فشار و گفتگو‌های جامع تنها راه پیش رو است.

این در حالی است که اخیرا و در پی شکست قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اعضای شورای امنیت، مخالفت خود را با تصمیم واشنگتن برای فعال کردن مکانیسم بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده و این تصمیم را غیرقانونی توصیف کرده اند.

گفتنی است طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته است، این نهاد از افزایش میزان ذخایر اورانیوم غنی‌ شده ایران خبر داده است.

همچنین آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی در گزارش خود افزود که میزان ذخایر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن رسیده که میزان ذخایر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.