ممنوعیت استخدام مشمولان بدون کارت پایان خدمت

معاون وظیفه عمومی استان گفت: استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و معافیت ممنوع است.

به گزارش تازه‌نیوز، استان چهارمحال وبختیاری به نقل از پایگاه خبری پلیس   ،سرهنگ “سیدشجاع زیلابی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: برابر ماده ۶۲ قوانین و مقررات وظیفه عمومی، استخدام مشمولان به طور کلی در وزارتخانه ها و موسسات وابسته به دولت و در کارخانه ها و کارگاه ها و موسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت و معافیت ممنوع می باشد.
وی ادامه داد: به استناد ماده ۶۳ قوانین و مقررات وظیفه عمومی، استخدام کننده یا استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و نهادها، برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف از حقوق از ۶ ماه تا یک سال و در صورت تکرار ۳ مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محکوم خواهند شد.
سرهنگ “زیلابی” در ادامه به ماده ۶۳ مکرر (الحاقی ۹۰/۸/۲۲) اشاره کرد و گفت: کسانی که به نحوی مشمولین غایب را در موسسات دولتی و غیردولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها به کارگیری نمایند توسط نیروی انتظامی، وزراتخانه های تعاون و کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضائی معرفی می شوند و مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر سالانه سه سرباز است .
معاون وظیفه عمومی استان گفت: در تبصره نیز آمده که ثبت نام این افراد در مراکز آموزشی خصوصی و آزاد برای ارائه آموزش به منزله به کارگیری محسوب می شود و مشمول این مجازات است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.