تکرار سرنوشت روحانی برای ابراهیم رئیسی در شش ماه آینده؟

یک نماینده مجلس گفت: در حال حاضر بهترین زمان است که همه دست به دست هم دهیم و هر ظرفیتی که داریم پشت سر دولت فعلی بگذاریم و به این دولت کمک کنیم تا گره کارها و مشکلات را چه در عرصه سیاست خارجی و چه سیاست داخلی باز کند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از جماران، جلیل رحیمی جهان‌آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره شکایت مجلس از حسن روحانی رئیس جمهور پیشین گفت: درباره جزییات این طرح اطلاعی ندارم اما در رسانه‌ها شنیده ام که مردم شکایتی را از آقای روحانی به کمیسیون اصل 90 انجام داده اند که این کمیسیون قصد پیگیری دارد حال اینکه این طرح چقدر صحت دارد یا ندارد اطلاعی ندارم اما اینکه ما هر کسی را که مسئولیت دارد چه از طرف مردم و چه از مجلس که نهاد نظارتی است یا سایر نهادهای نظارتی، مسئولیت پذیر کنیم و از آن پاسخ بخواهیم خوب است.

او افزود: متاسفانه در کشور ما همانطور که بسیاری از مفاهیم و ظرفیت های حقوقی را فدای مسائل سیاسی و جناحی کردیم در خصوص رئیس جمهور هم این اتفاق رخ داده است آقای روحانی در یکی از سخت ترین شرایط و تلخ ترین دوران های حکمرانی، رئیس جمهور بود قدر مسلم هر انسانی که مسوولیت دارد نه بدون اشتباه است و نه بدون ضعف است اما اینکه بخواهیم قضاوتی انجام دهیم باید قضاوتهایی مبنی بر واقعیات موجود انجام دهیم تا قضاوت منصفانه ای باشد.

نباید خدمات دولت روحانی را نادیده بگیریم

این نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اولا زمانی که آقای روحانی روی کار آمد علیرغم اینکه در دو دوره حائز رأی اکثریت مردم شد به نظر بنده، موج وسیعی از مخالفت‌ها و تخریب‌ها و مشکل‌سازی‌ها در داخل علیه آقای روحانی شکل گرفت شخص آقای روحانی و مدیرانش یقینا اشتباهات و ضعف هایی داشتند اما این بی‌انصافی و ناجوانمردی است که خدمات دولت آقای روحانی و آن مقطع کاری ایشان چه در سیاست داخلی و سیاست خارجی را نادیده بگیریم.

اگر بنا به محاکمه کردن روحانی باشد هستند بسیاری که باید محاکمه شوند

رحیمی جهان‌آبادی بیان کرد: روی کارآمدن ترامپ اگر در آمریکا اتفاق نمی‌افتاد که پدیده‌ای خارج از اراده ما ایرانی‌ها و دولت آقای روحانی بود شاید بسیاری از اتفاقاتی که برای برجام رخ داد اصلا ایجاد نمی شد و آن فرایند مثبتی که بعد از برجام ادامه پیدا می کرد و بسیاری از مشکلات حل می شد اما در دوران خدمت دولت تدبیر و امید شاهد بودیم که هر چه خواستند علی رغم تحریم ها و فشار مالی و فشار دشمنان از خارج، بر سر دولت بی پناه آوردند. حالا هم این دولت رفته اما دست از سر روحانی و وزرایش برنمی دارند و هر روز آنها را تهدید به محاکمه و یا برخورد می کنند اگر بنا به محاکمه کردن روحانی باشد هستند بسیاری که باید محاکمه شوند و پاسخگوی تصمیمات، کردار و اعمال خودشان در قبال این مردم باشند.

نباید هر منتخب مردم را مورد هجوم قرار داد

این نماینده مجلس اشاره کرد: اینکه هر منتخب مردم را مورد هجوم قرار دهند و از مردم طلبکار شوند و آن فرد را پس از دوران خدمتش رها نکنند رفتاری مطابق با منافع این کشور نیست چراکه هم به کشور، مردم  و نظام آسیب می زند و هم باعث می شود اگر فردی توانایی و انگیزه دارد و در عین حال می خواهد برای این کشور کار کند امور را رها کند و این در درازمدت آسیب زا است.

تخریب‌کنندگان تا شش ماه آینده فضای تخریبی را علیه رئیسی رقم می‌زنند

رحیمی جهان آبادی ابراز کرد: شاهدیم بسیاری از کسانی که دلسوز هستند، انگیزه و تخصص دارند به دلیل همین فضای تخریبی و جناحی وارد عرصه نمی شوند این موضوع را فقط در حمایت از آقای روحانی بیان نمی کنم. به هر حال آقای رییسی، رییس جمهور این کشور هستند و رأی آوردند و در حال فعالیت هستند اما عده ای همین بلاها را شش ماه بعد(وقتی دوران ماه عسل تمام شود) بر دولت آقای رییسی تحمیل خواهند کرد همین گروه های سیاسی که انتظار سهم خواهی و پست و مقام از آقای رییسی دارند در نتیجه وقتی به اهدافشان نمی رسند طی شش، هفت ماه آینده تخریب علیه همین دولت را آغاز می کنند. بنابراین این رسم درستی نیست. در بسیاری از کشورها نظام نظارت و پاسخگویی یک نظام قانونمند و شفاف است.

هر کسی در هر جایگاهی باید پاسخگو باشد اما…

او عنوان کرد: منکر این نیستیم که هر کسی در هر جایگاهی قرار می گیرد باید پاسخگو ی اعمال و رفتار خودش باشد اما اینکه عده ای در کشور به نام مردم، هر رفتاری با مردم و منتخبان آنها چه در مجلس، ریاست جمهوری و ….هر رفتاری که دلشان می خواهند انجام بدهند و خودشان به هیچ جا پاسخگو نباشند رسم منصفانه و عادلانه ای نیست در نتیجه هم به منافع کشور، امنیت کشور و هم به اعتماد مردم و در عین حال پیوند بین مردم و نظام آسیب می زند.

عده‌ای خلیفه کُشی را در کشور ترویج می‌دهند

این نماینده مجلس اضافه کرد: در واقع عده ای که این خلیفه کُشی را ترویج می کنند در این کشور دامن همه را خواهد گرفت ما معتقدیم در مورد دولت روحانی، هر نظارت قانونی که باید انجام شود می تواند از مجاری قانونی اتفاق بیفتد اما اینکه در هر منطقه ای، چند نفر پیدا شوند و علیه یک نفر شکایت کنند و آن فرد را به دستگاه قضا بکشانند درست نیست چراکه همه می دانند ریشه این گونه مسائل جناحی است نه دیدگاه کلان و منافع کلان کشور.

رئیس جمهوری که مورد حمایت مخالفان روحانی بوده الان کجاست و چه می‌گوید؟!

رحیمی ادامه داد: اگر به گذشته بسیاری از چهره های سیاسی که مورد حمایت همین آقایانی که الان علیه آقای روحانی صحبت می کنند نگاه کنیم می بینیم رییس جمهوری که مورد حمایت آنها بوده است کجای کار است؟ چه مواضعی را درباره رهبری، در قبال نظام، ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی دارد و چه کارنامه‌ای دارد؟ آیا وقتی یک رییس جمهوری سه قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران صادر می‌شود و کشور در بدترین شرایط به زانو در می‌آید باید رها باشد اما آقای روحانی که در بدترین و تلخ ترین شرایط کشور چه در داخل و چه در خارج، آیا باید محاکمه شود؟! اما هیچ کس در مورد آن افرادی که در سایر بخش ها و سایر دولت‌ها بودند پاسخگو نباشد یا در سایر بخش ها که اصلا انتخابی نیستند و در این کشور تصمیم گیری می کنند و تصمیمات آنها، سرنوشت این کشور، فرزندان و آب و خاک ما را رقم می‌زند.

عده‌ای سر شاخه نشسته‌اند و در حال بریدن ریشه هستند!

او عنوان کرد: من فکر می‌کنم عده‌ای سر شاخه نشسته‌اند و در حال بریدن ریشه هستند و این اشتباه بزرگی است. در واقع این نظام، این کشور و آب و خاک نیاز به اتحاد و همگرایی و درک عاقلانه منافع ملی و همه مردم دارد. حال اگر برخی این فضا و قدرت و اختیارات را به عنوان ابزاری برای تسویه حساب های شخصی، عقده‌گشایی‌های فردی و جناحی قرار دهند به نظام جمهوری اسلامی و اعتماد مردم آسیب وارد می شود. مردم ما از این دعواهای سیاسی و جناحی خسته‌اند.

همه باید از رئیسی حمایت کنیم

این چهره سیاسی مستقل اشاره کرد: در حال حاضر بهترین زمان است که همه دست به دست هم دهیم و هر ظرفیتی که داریم پشت سر دولت فعلی بگذاریم و به این دولت کمک کنیم تا گره کارها و مشکلات را چه در عرصه سیاست خارجی و چه سیاست داخلی باز کند. جناح فکری بنده با دولت فعلی همخوانی ندارد اما هر کمکی از دست مجلس برآید به دولت آقای رئیسی انجام می دهیم، در هر زمینه ای کمک بخواهند کمک می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم در واقع نگاه ما باید به سمت حل مشکلات کشور باشد اما کسانی هستند که به نام مردم، در سایت ها و فضای مجازی شروع به تخریب نمایندگان مجلس و یا هر وزیری که می‌خواهد خدمت کند، می‌کنند اما خودشان به هیچ جا پاسخگو نیستند و به نوعی نماینده هیچ جایی نیستند.

تخریب‌ها به کشور و نظام و مردم آسیب می‌زند

او ادامه داد: درباره همین افرادی که در فضای مجازی در حال تخریب مسوولان هستند باید پرسید آنها نماینده چه کسانی یا کدام بخش از مردم هستند که می‌آیند این همه تخریب و تضعیف می‌کنند. از نظر من این شیوه رفتاری به کشور آسیب می‌زند. امیدواریم در مورد این روندی که در مورد آقای روحانی شروع کرده‌اند در جمهوری اسلامی جایگاه عاقله و تصمیم گیر نهایی که رهبری است با دید وسیعی که دارند و هدایت دقیقی که بر مسائل دارند انشاءالله مسائل و مشکلات را به سمت آرامش ببرند و مانع شوند از اینکه یک فضای چالشی در کشور ایجاد شود. در نتیجه همه به سمت اتحاد و همگرایی و کمک به دولت منتخب فعلی برویم تا بتوانیم بخشی از مشکلات را از دوش مردم و نظام برداریم.

اگر هشدار رهبری نبود آمار نمایندگانی که به قوه مجریه می‌روند بالاتر می‌رفت

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که نمایندگان تا چه حد به توصیه رهبری مبنی بر نرفتن به قوه مجریه توجه کرده اند؟ با توجه به اینکه حدود 4 نفر از نمایندگان به قوه مجریه و جاهای دیگر رفته اند، اشاره کرد: اگر هشدار رهبری نبود آمار بالاتر بود و تعداد نمایندگانی که به قوه مجریه می رفتند بیشتر از این بود. در واقع نمایندگانی هم که به دولت می روند نیتشان این است که به دولت کمک کنند چراکه برداشت ما این است که باید به آقای رئیسی کمک کنیم حال چه مجلس باشد و چه اینکه آقای رئیسی تشخیص دهد که فردی از مجلس به دولت برود.

طرح حمایت از کاربران فضای مجازی در اولویت مسائل کشور نیست

او درباره توجه مجلس به اولویت ها و در پاسخ به این سوال که مطرح شدن طرح حمایت از کاربران فضای مجازی تا چه حد از اولویت ها بوده است؟ اظهار کرد: بنده از کسانی بودم که از مخالفان این طرح بودم آن را امضا نکردم در واقع مخالف اولویت دادن به این طرح و بررسی آن در کمیسیون ویژه بودم بلکه بر این باور بودم که در صحن بررسی شود. در حال حاضر هم معتقدم این طرح اصلا در اولویت مسائل کشور نیست. حال اینکه ما در درازمدت اینترنت ملی داشته باشیم یا بر فضای مجازی اشراف داشته باشیم هیچ ایرادی ندارد اما در شرایطی که کشور درگیر بحران های اساسی است ما در تنش های سیاست خارجی نیازمند یک مدیریت وسیع، فراگیر و فوری داریم که بسیاری از این تنش های زائد و غیرضروری را در سیاست خارجی کاهش دهیم، هزینه های حکمرانی را برای مردم کاهش دهیم، هزینه های ارتباط با جهان را برای مردم کاهش دهیم، رفاه و حداقل معیشت را برای مردم فراهم کنیم. در بحران کرونا، نیازمند تامین دارو و واکسن و امکاناتی که مردم از این بحران هولناک و بی سابقه خارج شوند هستیم.

رحیمی جهان آبادی بیان کرد: مردم، مجلس و مسوولان را رصد می کنند. این نکات بیشتر دغدغه مردم است؛ اعم از کم آبی ، بحران محیط زیست مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان ، افزایش قیمت سرسام آور خودرو و لوازم خانگی و…..، در حالی که این کالاها با یک سوم قیمت در آن سوی مرزها در حال فروش است. مردم تمایل دارند در زندگی خودشان حداقل تامین معاش و رفاه را داشته باشند و دغدغه ای هم برای شغل فرزندانشان نداشته باشند.

به جای بگیر و ببندها باید ببینیم چه کار کنیم

او اشاره کرد: کاری که در مجلس اتفاق می افتد علاوه بر اینکه وقت مجلس و نمایندگان را می‌گیرد حاصلی هم نخواهد داشت. اگر اینترنت و فضای مجازی اهمیت دارد و منکر اهمیت آن نیستم باید به جای اینکه به مردم استرس وارد کنیم و محدودسازی کنیم و بگیر و ببند و جمع کردن ماهواره و ویدئو و تمام طرح های شکست خورده ای که طی چند سال گذشته انجام شده را تکرار کنیم باید فکر کنیم چه کار کنیم اپلیکیشن هایی در تراز برند جهانی تولید کنیم.

او ادامه داد: ما اگر به خلاقان جوان خودمان اعتماد کنیم و به آنها کمک کنیم تا نرم افزارهایی در سطح جهانی تولید کنند مردم هم کمک می کنند. اینکه گفته شود اگر عضویت کانال یک فرد بالاتر بود از آن مالیات می گیریم یا هر فضای مجازی و شبکه اجتماعی که در ایران ثبت نشده باشد و اعضایش را معرفی نکرد محدودش می کنیم و یا قیمت ارتباط اینترنتی اش را چند برابر می کنیم شیوه های سلبی  و از سر ضعف و ناتوانی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.