سازمان بهداشت جهانی: تا سال ۲۰۲۱ خبری از واکسن کرونا نیست

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، تاریخ احتمالی برای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا سال ۲۰۲۱ است و تا آن زمان خبری از واکسن کرونا نیست.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تا پیش از نیمه ۲۰۲۱، خبری از واکسن کرونا نخواهد بود؛ موضوعی که بسیاری را ناامید کرده است.

مارگاریت هاریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در نشست خبری در ژنو، گفت: «همانطور که می‌دانید تعداد زیادی از واکسن‌ها وارد مرحله سوم آزمایش شده‌اند. ما ۶ تا ۹ واکسن آزمایشی را می‌شناسیم که در واقع مسیر طولانی در زمینه پژوهش را پشت سر گذاشتند».

وی تاکید کرد که تا اواسط سال آینده انتظار واکسیناسیون گسترده علیه کرونا را ندارد و بر اهمیت بررسی دقیق اثربخشی و ایمنی آن‌ها تأکید می‌کند.

مارگاریت هاریس ادامه داد: هیچ یک از واکسن‌های کاندید در آزمایش‌های بالینی پیشرفته تاکنون «سیگنال واضحی» از کارآیی را در سطح حداقل ۵۰ درصد افراد نشان نداده‌اند.

روسیه پس از کمتر از دو ماه آزمایش انسانی، واکسن کووید ۱۹ را در ماه آگوست تصویب قانونی کرد و این باعث شد برخی از کارشناسان غربی ایمنی و کارآیی آن را زیر سوال ببرند.

مقامات بهداشت عمومی ایالات متحده و Pfizer Inc نیز روز پنجشنبه گفتند که یک واکسن علیه کرونا می‌تواند در اواخر ماه اکتبر آماده توزیع شود و در شرایطی که دقیقا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست می‌تواند به دلیل فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر مقامات بهداشتی باشد.

تدروس ادهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت هم در یک نشست مجازی تاکید کرد که «این سازمان هیچ واکسن غیرامن و ناکارا را تایید نخواهد کرد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.