۳۰ مهرماه آخرین مهلت دانشگاه‌ها برای دریافت اینترنت رایگان

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد؛ دانشگاه‌ها تا ۳۰ مهرماه مهلت دارند نسبت به ارائه اطلاعات خود روی سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره مند شدن از اینترنت رایگان اقدام کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه اعلام کرد؛ بر اساس هماهنگی انجام شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سامانه‌های آموزشی مراکز آموزش عالی از ترافیک رایگان بهره‌مند می‌شوند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با توجه به فراگیری آموزش‌های الکترونیکی در دوران شیوع بیماری کووید۱۹، طی رایزنی‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مقرر شد همه سامانه‌های آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از تعرفه ترافیک رایگان برخوردار شوند.

همه مراکز آموزش عالی تا ۳۰ مهرماه جاری مهلت دارند نسبت به ثبت سامانه‌های آموزشی خود روی وبگاه تعیین‌ شده از سوی وزارت ارتباطات با نشانی اینترنتی www.ict.gov.ir/fa/unitraffic اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم پیش از این به ایرنا اعلام کرده بود سامانه ای برای بارگذاری آی.پی دانشگاه ها به منظور دریافت اینترنت رایگان آموزش های الکترونیکی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال می شود. بر اساس هماهنگی های به عمل آمده با وزارت ارتباطات، اعضای هیأت علمی به استثنای حق التدریسان از هدیه اینترنتی ۱۲۰ گیگا بایتی بهره مند شده اند.

براساس این گزارش، اینترنت دانشجویان نیز در حین آموزش و با استفاده از سامانه آموزش مجازی دانشگاه ها رایگان می شود، اما بسته ۱۲۰ گیگابایتی در اختیار آنها قرار نمی گیرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.