برخورد زشت با داوطلبان واکسن برکت: پول نداریم، خودتون برید واکسن بزنید!

با وجود وعده‌های بسیار در تولید واکسن برکت، ظاهرا خط تولید این واکسن و تیم تحقیقاتی و عملیاتی آن با مشکلاتی مواجه شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، یکی از کاربران توئیتر در صفحه شخصی خود و درباره حضور در آزمایش‌های بالینی تولید این واکسن به روایتی تلخ از ناهماهنگی و بی توجهی به داوطلبان پرداخت و نوشت:

ما سه نفر داوطلب فاز سوم تحقیقاتی واکسن برکت⁩ شدیم. بهمون یه برگه قرارداد دادن و توش نوشته بودن که بعد از دوز دوم ما وظیفه داریم چند بار برای تست آنتی‌بادی مراجعه کنیم.
هیچ آزمایش بالینی‌ای از ما صورت نگرفته. باهاشون چند بار تماس گرفتیم دفعه آخر گفتن بودجه نداریم.
بهمون روز اول اعلام کردن دوماه بعد از دوز دوم بهتون اعلام می‌کنیم واکسن بوده یا واکسن‌نما و اگر واکسن‌نما⁩ بود، به یمن این همکاری بهتون واکسن می‌زنیم. الان میگن واکسن نداریم اگه نما بودید هر جا واکسن پیدا کردید بزنید.
برکت به هیچ کدام از تعهداتش به ما داوطلبین عمل نکرد.
سوال اینجاست: چرا تحقیقات نصفه‌کاره رها شد؟ اپراتورها اعلام می‌کنن بودجه نداریم برای ادامه تحقیقات به چه معنی ایست؟ چرا دوماه پس از دریافت دوز دوم واکسن‌نما بودن را اعلام می‌کنید وقتی نمی‌خواید واکسن بزنید به داوطلب‌ها. دوستان من که نوبت تزریقشون شده بسیار سردرگم شدن. قبل از تزریق دوز دو از ما تست کرونا گرفتن و منفی بود. دوست من بعد از تزریق دوز دوم کاملا دو روز علایم داشت و الان اعلام کردن واکسن‌نما بوده،
‏چرا تزریق واکسن‌نما باید عوارض بده. خانم مینو محرز زیر برگه قرار داد ما امضای شماست پاسخ‌گو باشید. تحقیقاتتان چه شد؟

واکنش‌های دیگری در تایید این توئیت:

  • من هم داوطلب بودم چون رشته خودم ژنتیک هست و بسیار به واکسن داخلی امیدوار بودم. اما الان به شدت پشیمانم از مشارکت در طرح. چون هربار تماس گرفتم فقط جواب سربالا شنیدم. اعتراض هم کردم گفتند خانم شما تعهدنامه امضا کردین پس حق اعتراض ندارین. با مردم صادق باشید.
  • بله منم برکت زدم ولی به جز چند تا معاینه بالینی ساده و چندبار تماس تلفنی هیچ بررسی دیگه از جمله تست آنتی‌بادی انجام ندادند. در ضمن سامانه ۴۰۳۰ هم کسی پاسخگو نیست. فقط با استعلام کد ملی فهمیدم واکسن بوده. قراردادشون به هیچ کدام از تعهداتشون عملا نکردند.
  • منم ثبت نام کردم، اطلاعاتم رو گرفتن آخرشم گفتن کارآزمایی تموم شده بر اساس اولویت خودتون برید واکسن بزنید
  • خواهرم با تمام مخالفتهام توی فاز سوم شرکت کرد و مدام میگفتن بعدن تست آنتی بادی میگیریم بعد هم گفتن بودجه نداریم و نمیگیریم. صبر کرده نوبتش بشه بره واکسن بزنه
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.