بدبینی مردم نسبت به وعده برجامی رئیسی؛ دلار به سرنوشت بورس دچار می‌شود؟

با وجود سیگنال برجامی رئیسی در رابطه با مذاکرات وین اما برخی می‌گویند که این وعده‌ها عملی نمی‌شود و دلار هم به سرنوشت بورس دچار خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، چند روز پیش ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی موضع رسمی دولتش درباره مذاکره را عنوان کرد. او با بیان این که خواهان رفع تحریم‌هاست، حتی به تولیدکنندگان گفت «تولید را افزایش دهید چون زمینه صادرات دارد مهیا می‌شود». گرچه او این را در حالی عنوان کرد که تنها چند روز پیش از آن، وزیر امور خارجه‌اش اظهاراتی متضاد با او داشت، اما بازار دلار و یورو بلافاصله واکنش نشان داد.

صبح روز بعد از اظهارت رئیسی ر نرخ دلار برای ساعاتی حتی تا کانال ۲۶ هزار تومانی هم عقب رفت. با این حال برخی همچنان به این دست وعده‌ها خوشبین نیستند و علت‌های متفاوتی را هم برای عدم اعتماد به سخنان رئیس دولت مطرح می‌کنند.

نظر مردم درباره قیمت دلار/ سرنوشت بورس در انتظار بازار ارز؟

در ادامه تعدادی از نظرات مردمی که با بدبینی به آینده دلار و نرخ ارز نگاه می‌کنند را می‌خوانید:

  • قیمت‌ ارز مثل سر پیکان، جلو میره ولی عقب نمیاد. این تجربه چندین ساله ماست
  • بازیشونه. مثل بورس. این دفعه برعکس می‌خوان دلار رو از مردم بگیرن. هرچند من با دلال‌بازی مخالفم و از خدامه وضع مملکت روبراه بشه ولی اعتمادی هم به حرف‌های دولت نیست
  •  هر چی دلار برای فروش عرضه بشه خریداران قدرتمند هستن که می‌خرند و باز فشار روی دولت و مردم هست. باید ارزش پول ایران بره بالا اونم با تولید و رفع موانع تولید. مردم وقتی بخاطر ثبت یک برند کل کسب‌وکارشون متوقف میشه و سرمایه حالت فرسایشی پیدا میکنه، تولید ضعیف میشه، کارگر بیکار میشه و تولید کننده مایوس. بدتر اینکه پول ایران بی‌ارزش وروز به روز دلار و ارز قدرتمند میشه‌. چرا باید تولیدکننده بخاطر ثبت علامت و یا اختراع و یا طرح صنعتی خود سال‌ها تو پله‌های دستگاهای دی‌ربط رفت‌وآمد کنه؟ که وضع ارزش پول ملی این باشه؟
  • کیسه بانک مرکزی خالیه. صادرات نفت در حد صفره. صادرات کالای دیگه هم وجود ندارد چون عملا تولید از بین رفته. پس نتیجه می‌گیریم دلار تا چند ماه دیگه به بالاتر از ۳۵هزار میرسه. مردم بچه کوچیک نیستند که با شکلات گول بخورند. برو این دام بر مرغی دگر نه
  • برجام هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداره. مگه امریکا خله با این اقتصاد پوکیده ایران بخواد امتیاز بده؟!
  • اونایی که میگن ارز ارزون نمیشه بر اساس واقعیت‌های اقتصادی میگن. حالا بشین و نگاه کن. تا آخر سال اگر ۳۰ تا ۴۰ درصد دیگه کالا و بعدش خدمات گرون بشه من تعجب نمی‌کنم. دلال هم نیستم.
  •  وقتی با یک کلام آمریکا دلار پنج هزار تومان گرون میشه هیچ اعتباری به این حرف‌ها وسیکل گرونی دلار نیست.
  •  حالا کو تا مذاکرات؟ حالا کو تا توافق؟ اگه هم شروع بشه داستان زیادی در پیش رو هست تا اسم مذاکراتو میارن انگار دلارها رو از امریکا سرازیر ایران کردند. نه عزیزان این خبرها نیست.
  • عین حقوقی‌های بورس که از مردم نوسان تپل می‌گیرن، اینام با خریدارای دلار این کارو می کنن و ماه دیگه روز از نو روزگار از نو. خزانه خالیه باید یجوری پرش کنن دیگه
۱ نظر
  1. KURD-PAHLVAN

    اگر آقای رییسی به برجام برگردد همه مردم استقبال خواهند کرد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.