پیشکسوت آبی‌ها: فینال زودرس آسیا بین استقلال و الهلال/ ترس هر دو تیم از باخت!

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: حیف شد استقلال و الهلال در این مرحله با یکدیگر روبرو شدند چون این بازی را می‌توان مثل یک فینال زودرس در آسیا دانست.

به گزارش تازه‌نیوز، تیم فوتبال استقلال پس از صدر نشینی در گروه سوم مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا و صعود از مرحله گروهی این مسابقات، در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. دیداری که به زعم بسیاری از کارشناسان از مهم‌ترین دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی است.

حسن اشجاری پیشکسوت آبی پوشان در این خصوص به مهر گفت: تقابل دو تیم استقلال و الهلال را می‌توان به فینال زودرس آسیا تشبیه کرد. احتمال اینکه تیم پیروز این میدان تا فینال آسیا هم بالا برود زیاد است، که من امیدوارم این اتفاق برای آبی پوشان ایران رخ دهد.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: ممکن است این بازی بار فنی چندان بالایی نداشته باشد چرا که هر دو تیم از هم ترس دارند. هر دو تیم از قدرت و انگیزه تیم مقابل آگاه هستند و به خوبی می‌دانند کوچک‌ترین لغزش و غفلت مساوی است با حذف از آسیا که این مورد نظر هیچیک از دو تیم نیست. لذا به نظر من هر دو مربی ترجیح می‌دهند جانب احتیاط را رعایت کرده و کمتر دست به ریسک بزنند. تنها موردی که می‌تواند یخ بازی را بشکند، گل است و هر تیمی که موفق به باز کردن دروازه تیم مقابل شود، آنگاه دو تیم احتیاط را کنار گذاشته و با سرعت و ریتم بهتری در حمله شرکت خواهند کرد.

مربی فوتبال بیان داشت: نقش مدافعان استقلال در این دیدار بسیار مهم و تعیین کننده است. آنها می‌توانند این بازی را حفظ کرده و این فرصت را در اختیار مهاجمان قرار دهند تا به دروازه تیم رقیب برسند. خط حمله الهلال قوی و کوبنده است و برای همین من از نقش مهم خط دفاعی استقلال صحبت کردم. در خط دفاعی ما هم مدافعانی باتجربه و میدان دیده حضور دارند که با قدری تمرکز و درایت می‌توانند از پس مهار خط حمله پر قدرت الهلال برآیند.

وی افزود: در تیم الهلال نام‌های بین‌المللی بزرگی حضور دارند که می‌توانند حتی در یک لحظه سرنوشت این بازی بزرگ را رقم بزنند. لذا مدافعان استقلال باید با زکاوت و زیرکی در تمام طول این بازی از این مهاجمان باتجربه و باهوش غفلت نکنند.

اشجاری تاکید کرد: اگر مدافعان استقلال به خوبی وظایفشان را انجام دهند، می‌توان امیدوار بود مهاجمان باتجربه و باهوش استقلال هم از فرصت‌هایی که نصیب شأن می‌شود استفاده بهینه کرده و دروازه حریف را باز کنند. به خصوص ارسلان مطهری که تجربه گل زدن در بازی‌های بزرگ و بین‌المللی را هم دارد.

بیشتر بخوانید و ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.