عراقچی رفت، ‏باقری جایگزین شد/ آغاز تغییرات گسترده در وزارت امور خارجه

خبر تغییرات گسترده در وزرات خارجه تایید شد.

به گزارش تازه‌نیوز، شنیده‌ها از انجام انتصابات جدید در ساختمان خیابان سی‌تیر حکایت دارد. در روزهای گذشته خبری مبنی بر اعمال تغییرات گسترده در وزرات خارجه منتشر شد و برهمین اساس قرار بود که معاونت سیاسی وزارت خارجه به علی باقری کنی محول شده و عباس عراقچی نیز به‏ دانشکده وزارت خارجه بازگردد که این خبر امروز تایید شد.

علی باقری، در ابتدا گزینه وزارت خارجه در دولت سیزدهم بود که با مخالفت‌هایی روبرو شد.

در همین رابطه خبر دیگری نیز منتشر شد مبنی براینکه مذاکرات هسته ای کماکان در وزارت خارجه دنبال می‌شود؛ پیش از این اخباری مبنی بر پیگیری روند احیای برجام در شورای عالی امنیت ملی و سپردن مذاکرات به این شورا منتشر شده بود.

‏ خبرها همچنین حاکی از آن است که با وجود انتخاب علی باقری به عنوان معاونت سیاسی وزارت امور خارجه اما سیاست کلی بر آن است که این مذاکرات به نتیجه رسیده وتحریم های اعمالی با توافقات فی مابین لغو شوند.

در همین رابطه شنیده می شود که معاونت اقتصادی وزارت خارجه هم به ‏مهدی صفری، سپرده خواهد شد. صفری سفیر ایران در کشورهای چین،اتریش و روسیه بود. وی همچنین معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران را بر عهده داشته‌و در زمان سعید جلیلی نیز در تیم هسته‌ای ایران حضور داشت.او در مقطعی نماینده ایران در تعیین رژیم حقوقی دریای خزر بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.