ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان

فردا پرسپولیس در حالی به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود که فقط یکی از این دو تیم می‌تواند به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کند.

به گزارش تازه نیوز، با توجه به اینکه پرسپولیس پس از پایان لیگ بیستم بازی رسمی انجام نداده، بازیکنانی از دست داده و نفرات جدیدی هم خریده است، خیلی‌ها کنجکاوند که بدانند یحیی گل‌محمدی با چه ترکیبی برابر استقلال تاجیکستان صف‌آرایی می‌کند؟
شنیده‌ها از اردوی پرسپولیس در شهر دوشنبه تاجیکستان حکایت از آن دارد که به احتمال فراوان پرسپولیس با ترکیب زیر و استفاده از نفرات قدیمی تر بازی کند؛
دروازه بان؛ حامد لک
انتخاب اول و آخر کادر فنی پرسپولیس در درون دروازه فقط حامد لک است. سنگربانی که در دو فصل اخیر در لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را داشته و در لیگ برتر نیز بیشترین کلین شیت را به جای گذاشته است.
دفاع وسط؛ سیدجلال و فرشاد فرجی
علیرضا ابراهیمی اولین بازیکنی بود که با پرسپولیس قرارداد بست و علی نعمتی هم بالاخره پس از کش و قوس های فراوان به تیم محبوبش پیوست. با این وجود شنیده می شود زوج مورد اعتماد یحیی گلم حمدی در مرکز خط دفاع، سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی هستند. دلیل اصلی این تصمیم سرمربی پرسپولیس هم گفته می شود حساسیت بازی با استقلال تاجیکستان و هماهنگی بیشتر سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی است.
دفاع راست؛ سیامک نعمتی
هرچند مهدی شیری یکی از نفرات خوب پرسپولیس در فصل گذشته بود اما دیر اضافه شدن این بازیکن به تمرینات سرخپوشان به دلیل تمدید قرارداد، شانس فیکس شدن این مدافع راست را کاهش داده است. سیامک نعمتی مدافع راست پرسپولیس در دیدار با استقلال تاجیکستان است مگر آنکه اتفاق خاصی بیفتد.
دفاع چپ؛ سعید آقایی
برخی سایت های خبری صحبت از حضور مجدد وحید امیری در سمت چپ خط دفاعی کرده اند اما… ظاهراً یحیی گلمحمدی قصد ندارد از وحید امیری در خط دفاع استفاده کند و دوباره سعید آقایی گزینه اول او برای بازی به عنوان مدافع چپ در بازی روز سه شنبه خواهد بود. آقایی در تمرینات و بازیهای دوستانه اخیر پرسپولیس نیز عملکرد خوبی داشته است.
هافبک میانی؛ میلاد سرلک و رضا اسدی
در مورد حضور میلاد سرلک ملی پوش در ترکیب اصلی شکی نیست. هافبک توانا و بازیسازی که دوندگی و جنگندگی بالایی دارد. او حالا اتفاقات بازی با سوریه را فراموش کرده و می خواهد با یک نمایش فوق العاده در تاجیکستان بار دیگر به اردوی تیم ملی برگردد. زوج سرلک در این دیدار هم به احتمال زیاد رضا اسدی است. هافبکی که سرلیست گلمحمدی بود و با اصرار و پافشاری فراوان سرمربی پرسپولیس، بالاخره قرمزپوش شد. اسدی گرچه آمادگی 90 دقیقه بازی را هنوز پیدا نکرده اما می تواند حدود 60 دقیقه در مرکز زمین برای تیمش کار کند.
هافبک راست؛ احسان پهلوان
هر چند امید عالیشاه یکی از بازیکنان تکنیکی و باتجربه پرسپولیس به شمار می رود اما احتمال حضور احسان پهلوان در ترکیب اصلی بیشتر است. پهلوان در امور دفاعی بهتر می تواند جلوی ضدحملات استقلال تاجیکستان را بگیرد و می تواند انتخاب اول گلمحمدی باشد. البته شنیده میشد این احتمال هم وجود دارد با توجه به ناآمادگی رضا اسدی، شاید احسان پهلوان به مرکز خط میانی منتقل شده و امید عالیشاه هافبک راست شود.
هافبک چپ؛ مهدی ترابی
مهدی ترابی ستاره یحیی است که سرمربی پرسپولیس برخلاف دراگان اسکوچیچ اعتقاد زیادی به او دارد. ترابی در مرحله مقدماتی نیز بهترین هافبک و پاسور پرسپولیس بود و حالا هم میتواند به موفقیت تیمش برابر استقلال تاجیکستان کمک کند.
مهاجم سایه؛ وحید امیری
از تاجیکستان خبر می رسد یحیی گلمحمدی قصد دارد از قدرت دوندگی و جنگندگی وحید امیری ملیپوش در خط حمله استفاده کند. سرمربی پرسپولیس میخواهد از جلو تیم حریف را پِرس کند و بهترین بازیکن برای اجرای این تاکتیک در خط حمله، وحید امیری است.
مهاجم نوک؛ مهدی عبدی
مهدی عبدی، گلزن ترین مهاجم پرسپولیس در هفته های پایانی لیگ بیستم بود که گلهای حساسی هم زد. او فصل گذشته نیز در لیگ قهرمانان آسیا خوش درخشید و موفق شد گلهای مهمی به ثمر برساند. عبدی گزینه اول پرسپولیس برای حضور در نوک خط حمله است اما این احتمال هم وجود دارد که عیسی آلکثیر فیکس شود. تا به این لحظه شانس عبدی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر از آلکثیر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.