سینوفارم چین فاش کرد؛ دارویی برای درمان کرونا!

شرکت واکسن سازی سینوفارم چین از تولید دو داروی جدید برای درمان بیماران کرونا خبر داد.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سینوفارم  کشور چین تولیدکننده واکسن کرونا فاش کرد که در حال توسعه دو داروست که می‌تواند تاثیر ویروس جدید کرونا را در افراد مبتلا به این ویروس کاهش داده و بر روی بیماران مبتلا به علائم خفیف موثر خواهد بود.

ژانگ یونتائو، معاون رئیس جمهور و دانشمند ارشد گروه ملی بیوتکنولوژی وابسته به سینوفارم گفت این دو دارو که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی و آنتی بادی مونوکلونال به طور نسبی تهیه شده‌اند، برای خنثی سازی ویروس و کاهش بار ویروسی در بدن انسان استفاده می‌شوند.

ژانگ گفت این دارو‌ها بر اساس داده‌های استفاده اضطراری قبلی دارو‌ها و الزامات شیوه‌نامه‌های بالینی فعلی بر بیماران با علائم خفیف یا متوسط ​​موثر هستند.

داروی درمان کرونا از پلاسمای بهبود یافتگان توسط سینوفارم چین

یکی از دو دارویی که ژانگ به آن اشاره کرد برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی تجارت ۲۰۲۱ چین در اوایل این ماه فاش شد. این شرکت ادعا کرد که این اولین داروی کووید-۱۹ در جهان است که بر اساس ایمونوگلوبولین انسانی ساخته شده از پلاسما بیماران بهبود یافته کرونایی تولید شده است.

این دارو وارد آزمایش‌های بالینی می‌شود و تولیدکننده با شرکای بین المللی همکاری نزدیک دارد. داروی جدید حاوی سطح بالایی از آنتی‌بادی‌های خنثی کننده کروناویروس جدید است.

داروی دیگر بر اساس یک آنتی بادی مونوکلونال قوی علیه نوع دلتاست که توسط یک تیم تحقیقاتی تحت شرکت سینوفارم کشف شده است. آنتی بادی مونوکلونال می‌تواند اتصال کروناویروس جدید را به آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین ۲ مسدود کند. این آنزیم به غشای سلول‌های واقع در روده، کلیه، کیسه صفرا و قلب متصل شده است. آنتی بادی می‌تواند از آلوده شدن ویروس به سلول‌ها جلوگیری کند.

به گفته Global Insider، محققان چینی و تولیدکنندگان دارو از پیشگامان تحقیق و توسعه دارو‌های کووید-۱۹ هستند.

ژو جینجین، رهبر ارشد آزمایشات بالینی CNBG، گفت پلاسمای نقاهت قبلا در برنامه درمانی ملی کووید-۱۹ گنجانده شده بود که مراحل غربالگری دقیق پلاسمای اهدا شده را دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.