خبر مهم درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال با واکسن ایرانی/ سینوفارم چین مناسب دانش‌آموزان؟

زالی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور و واکسن‌های مناسب برای افراد زیر ۱۸ سال توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر در استان تهران ۱۲ مرکز شبانه روزی داریم که در سه دانشگاه مستقر در تهران توزیع شده اند و در هفته آتی تعداد زیادی از مراکز ۲۴ ساعته خواهند شد. ما شاهد رشد بسیار خوبی در واکسیناسیون هستیم و رکورد زنی‌های متوالی نشان دهنده عزم خوبی است که به وجود آمده است. بسیج هم در راستای افزایش شیفت‌های واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته است.

وی ادامه داد:تا امروز صبح ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دز واکسن در تهران تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند تا انتهای این هفته واکسیناسیون ده گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته اند پایان خواهند یافت. در روز‌های آتی فراخوان برای گروه‌های سنی جدید را شاهد خواهیم بود.

تزریق واکسن پاستور و نورا به دانش آموزان

زالی گفت:در مورد گروه سنی دانش آموزان یک شیوه نامه‌ای در وزارت بهداشت تدوین شده که ابلاغ خواهد شد. تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی که در هفت استان در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثر بخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است، همچنین واکسن نورا که در مجموعه بقیه الله تولید شده هم برای این گروه سنی مناسب است. در واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثر بخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد.

زالی گفت:خوشبختانه آمار‌ها به شدت روبه کاهش است و تعداد کل بستری‌ها روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید. تعداد مراجعین سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر رسید و همچنین تعداد ترخیص‌ها به ۱ هزار و ۲۲۶ نفر رسید.

وی افزود:تعداد موارد جدید هم یک هزار و ۲۰۰ بوده است، تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است. ۱۸۳ نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند. در مجموع تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.