دو سیگنال برای قیمت دلار؛ از انتصاب باقری تا پالس مثبت برجامی آمریکا

قیمت دلار از دیروز تحت تاثیر دو خبرمهم یعنی انتصاب جایگزین عباس عراچی در وزارت خارجه و همچنین چراغ سبز برجامی امریکا قرار گرفت.

به گزارش تازه‌نیوز، دیروز بازار ارز روز پرنوسانی را پشت سرگذاشت و قیمت دلار مدام در رفت‌و‌برگشت بود؛ دلار اولین معاملات را با قیمت ۲۷۴۰۰تومان شروع کرد اما در ادامه روز تحت تاثیر انتشار خبر غیررسمی انتصاب باقری به جای عراقچی به عنوان معاون سیاسی وزیر خارجه با افزایش همراه شد.

با دست به دست شدن این خبر در فضای مجازی، برخی معامله‌گران سعی کردند با جوسازی پیرامون رویکرد منفی باقری به برجام انتظارات تورمی را بالا ببرند که همین موضوع باعث شد دلار به ۲۷۷۸۰تومان برسد؛ اما شب گذشته ورود یک سیگنال مثبت در رابطه با برجام روند قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی را نزولی کرد.

به این ترتیب با اعلام خبر آمادگی آمریکا برای برداشتن تحریم‌های ناسازگار با برجام از سوی معاون موقت نماینده آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در نشست شورای حکام، قیمت دلار در بازار غیر رسمی به ۲۷۶۵۰تومان کاهش یافت؛ این جو نزولی به بازار امروز هم سرایت کرد و باعث شد حجم فروش‌ها افزایش یابد و در پی آن قیمت دلار تا زمان انتشار این خبر به سطح ۲۷۳۰۰تومان بازگردد.

حالا معامله‌گران نسبت به وضعیت فعلی بازار دو رویکرد متفاوت دارد؛ برخی با استناد به واکنش‌های هیجانی بازار ارز نسبت به اخبار سیاسی بر این باورند که این روند نزولی هم موقتی بوده و طبق روال گذشته بعد از تخلیه هیجان این خبر باز هم دلار به محدوده قبلی بازمی‌گردد.

ضمن اینکه طی حدود یک ماه گذشته دلار موفق به عقب‌نشینی تا زیر سطح مقاومتی ۲۶۸۰۰تومان نشده و این نشان می‌دهد که انتظارات تورمی همچنان بالاست و عمده معامله‌گران فعلا تمایلی به قرار گرفتن در موقعیت فروشنده و شکست کانال ۲۷هزار تومان ندارند.

به نقل از اقتصاد آنلاین، اما در مقابل برخی دیگر از فعالان بازار اعتقادی به تداوم روند صعودی دلار ندارند و نسبت به نوسانات افزایشی بازار بی‌اعتنا هستند چراکه به باور آن‌ها، روابط سیاسی بین ایران و غرب به مرحله خوبی رسیده و آینده روشنی در انتظار مذاکرات برجام است؛ بر اساس این دیدگاه، بالارفتن قیمت دلار نتیجه تلاش نوسان‌گیران برای سود‌گیری حداکثری از روز‌های بلاتکلیفی برجام است و پایدار نخواهد بود.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.