این ۵ بازیکن نباید در منچستریونایتد بمانند!

۵ بازیکن تیم فوتبال منچستریونایتد دیگر فایده‌ای برای تیمشان ندارند و برای باشگاه انگلیسی بهتر است که آن‌ها را بفروشد یا قراردادشان را فسخ کند.

به گزارش تازه‎نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران، از زمان جذب کریستیانو رونالدو در تابستان امسال، منچستریونایتد خود را به یکی از قوی‌ترین مدعیان قهرمانی در لیگ برتر انگلیس تبدیل کرده است. با دیگر خرید‌های قابل توجه در نقل و انتقالات تابستانی، منچستریونایتد تیم خوبی را تشکیل داده است.

اوله گونار سولشر، سرمربی منچستریونایتد به خوبی این تیم را بازسازی کرده است، اما هنوز هم احساس می‌کند که تنها نیمی از کار انجام شده است.

بازی برای منچستریونایتد همیشه استاندارد و کیفیت خاصی را می‌طلبد.  سولشر گزینه‌های بسیار خوبی در اختیار دارد، اما در عین حال لازم است بازیکنانی که شرایط مناسبی ندارند را کنار بگذارد.

بازیکنانی در لیست کنونی منچستریونایتد وجود دارند که با وجود فرصت‌های زیاد عملکرد خوبی نداشته اند. کنار گذاشتن آن‌ها نه تنها کیفیت تیم را بالاتر می‌برد بلکه به کاهش دستمزد‌های این باشگاه نیز کمک می‌کند. از طرف دیگر با کنار گذاشتن این بازیکنان، لیست تیم تا حدودی خالی می‌شود و دست کادرفنی برای جذب بازیکنان جدید بازتر.
با توجه به این مقدمه، در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به بازیکنانی که دیگر نباید برای منچستر یونایتد بازی کنند، زیرا حضورشان در ترکیب فایده‌ای برای شیاطین سرخ ندارد.

فیل جونز

این بازیکن انگلیسی دردناک‌ترین مصدومیت‌ها را در دوران فوتبالش تجربه کرده است. فیل جونز در سال ۲۰۱۱ پس از ارائه بازی‌های خوب برای بلکبرن روورز با نظر سر الکس فرگوسن راهی اولدترافورد شد.

فرگوسن اعتقاد زیادی به جونز داشت، اما از زمانی که سرمربی اسکاتلندی بازنشسته شد، این مدافع نتوانست اعتماد سرمربیان بعدی تیمش را جلب کند. جونز اعتماد به نفس نداشت و در مواقع زیادی مورد انتقاد هواداران و کارشناسان قرار می‌گرفت. مصدومیت‌های مختلف همیشه بخشی از حرفه فوتبالی او بوده است.

تا اینجای کار، جونز به دلیل مصدومیت بیش از ۱۵۰ بازی را از دست داده است. این بازیکن ۲۹ ساله هرگز نتوانست به طور مداوم بازی کند و هر زمان که بازی می‌کرد، عدم آمادگی ناشی از مصدومیت‌های پیشین در ساق‌های او مشهود بود.

۱۰ سال از پیوستن جونز به منچستریونایتد می‌گذرد، اما او تنها ۲۲۴ بازی برای شیاطین سرخ انجام داده است. ممکن است جونز در حال پشت سر گذاشتن دوران مصدومیتش باشد، اما مدافع انگلیسی دیگر چیزی به شیاطین سرخ اضافه نمی‌کند.

انتظار نمی‌رود جونز که هفته‌ای ۷۵ هزار پوند دستمزد می‌گیرد، در منچستریونایتد آینده‌ای داشته باشد.

 

آنتونی مارسیال

وقتی منچستریونایتد آنتونی مارسیال را در سال ۲۰۱۵ از آس موناکو به خدمت گرفت، هیاهوی زیادی به پا شد. مارسیال یکی از استعداد‌های امیدوارکننده آن زمان بود، زیرا در لوشامپیونه بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشته بود.

مارسیال زیر نظر لوئیس فن خال، سرمربی وقت منچستریونایتد نخستین بازی خود را مقابل لیورپول انجام داد و در همان مسابقه گلزنی کرد. مارسیال کارش در اولدترافورد را به خوبی آغاز کرد، اما وقتی ژوزه مورینیو هدایت این تیم را بر عهده گرفت، شرایط برای او خوب پیش نرفت.

مارسیال زیر نظر سرمربی کنونی منچستریونایتد در فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ فرم خوب خود را پیدا کرد و در ۴۸ بازی برای قرمز‌ها ۲۳ گل به ثمر رساند.

فصل گذشته مارسیال دوباره دچار افت شد و این برای هواداران تیم بسیار ناامید کننده بود. مارسیال با وجود فرصت ۶ ساله در منچستریونایتد نتوانست جایگاهش در این تیم را به دست بیاورد و عملکرد پرنوسان او برای هواداران ناراحت کننده بود.

اگر مارسیال نتواند در فصل جاری برای منچستریونایتد بازی کند به طور قطع باید به تیم دیگری فروخته شود، زیرا منچستریونایتد دیگر نمی‌تواند به او فرصت بدهد.

 

 آندریاس پریرا

آکادمی منچستریونایتد تاکنون بازیکنان بزرگی را پرورش داده است. آندریاس پریرا زمانی یکی از بهترین استعداد‌های آکادمی یونایتد بود. از پریرا به عنوان بازیکنی آینده دار در منچستریونایتد یاد می‌شد، اما اوضاع آن طور که انتظار می‌رفت پیش نرفت.

پریرا با تیم جوانان منچستریونایتد خوب کار کرد، اما از زمانی که به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد، دیگر نتوانست درخشش خود را ادامه دهد. در ۵ فصل گذشته، این هافبک برزیلی ۳ بار به صورت قرضی در تیم‌های گرانادا، والنسیا و لاتزیو بازی کرد.

در شرایطی که کادرفنی روی پریرا حسابی باز نمی‌کند، باشگاه نتوانست در تابستان او را به تیم دیگری بفروشد.

سرانجام انتقال قرضی او به باشگاه فلامنگو برزیل محقق شد و منچستریونایتد گزینه‌ای برای دائمی شدن قرارداد بازیکن بزریلی خود در سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است.

خوان ماتا

بازیکن اسپانیایی بازی‌های قابل احترامی برای منچستریونایتد انجام داده است. خوان ماتا با توانایی‌های قابل توجه خود در بازیسازی، ارسال پاس‌های هوشمندانه و کنترل توپ بازیکن موثری بود که کمک زیادی به شیاطین سرخ کرد. با این حال به جرات می‌توان گفت که ماتا دیگر آن ستاره سابق نیست.

افت سرعت و قدرت ماتا اکنون بیش از هر زمان دیگری مشهود است و به همین دلیل او دیگر فرصتی برای بازی پیدا نمی‌کند. پیوستن برونو فرناندز به منچستریونایتد در سال ۲۰۲۰ شانس‌های محدود ماتا برای قرار گرفتن در ترکیب تیم را از بین برد. با توجه به این که خط حمله منچستریونایتد در تابستان امسال تقویت شده، بعید است که کادرفنی دیگر از او در ترکیب استفاده کند.

تمدید قرارداد ماتا تصمیمی عجیب و غیرمنطقی از سوی باشگاه انگلیسی بود و به عقیده بسیاری، منچستریونایتد باید از زیر بار پرداخت دستمزد ۱۶۰ هزار پوندی او در هفته شانه خالی کند.

به احتمال زیاد ماتا دیر یا زود وارد عرصه مربیگری می‌شود، زیرا بازیکن سابق والنسیا قبلا برای گرفتن مدرک مربیگری اقدام کرده است.

 

لی گرانت

جذب لی گرانت در تابستان سال ۲۰۱۸ برای بسیاری از طرفداران منچستریونایتد اتفاقی عجیب بود. با حضور داوید دخیا و سرخیو رومرو در تیم و دین هندرسون که به صورت قرضی در شفیلد یونایتد بازی می‌کرد، امضای قرارداد با گرانت چندان منطقی نبود.

گفته می‌شود دلیل جذب گرانت مصدومیت رومرو در تمرینات تیم ملی آرژانتین بود. این توجیه نشان می‌دهد که گرانت تنها برای مقطع کوتاهی ذخیره دخیا بوده است.

گرانت تنها ۲ بار برای منچستریونایتد به میدان رفته است.  با تبدیل شدن تام هیتون به دروازه بان سوم منچستر یونایتد، گرانت دیگر شانسی برای نشستن روی نیمکت هم ندارد.

برای منچستر یونایتد بهتر است که بدون اتلاف وقت بیشتر این دروازه بان انگلیسی را بفروشد یا قراردادش را فسخ کند تا هزینه‌های غیر ضروری باشگاه کاهش یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.