مقام کاخ سفید زمان امضای توافق امارات و اسرائیل را اعلام کرد

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد توافق رسمی صلح میان امارات و اسرائیل ۱۵ سپتامبر امضا می شود.

یک مقام ارشد در کاخ سفید اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد مراسم امضای توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل را روز ۱۵ سپتامبر(سه شنبه ۲۵ شهریور) برگزار کند.

این مسئول آمریکا به رویترز گفت که ترامپ روز ۱۵ سپتامبر را برای میزبانی از مراسم امضای این توافق میان رهبران امارات و اسرائیل در کاخ سفید تعیین کرده است.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات هیات های دو طرف را رهبری خواهند کرد.

امارات و اسرائیل ۱۳ اوت از توافق برای عادی سازی روابط با میانجیگری آمریکا خبر دادند.

با امضای این توافق امارات پس از مصر و اردن سومین کشوری است که با رژیم صهیونیستی توافق صلح امضا میکند.

پیش از این یک مقام اسرائیلی ارشد در گفتگوی مطبوعاتی گفته بود که آمریکا قصد دارد امضای توافق مذکور را پیش از سال نوی یهودی که ۱۸ سپتامبر آغاز می شود برگزار کند و پیش بینی کرده بود این مراسم ۱۳ سپتامبر برگزار شود.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو توئیت کرد: “هفته آینده «با افتخار» راهی واشنگتن هستم تا به دعوت پرزیدنت ترامپ در مراسم «تاریخی» توافق صلح بین اسرائیل و امارات متحده عربی در کاخ سفید شرکت کنم.”

همچنین اسکای نیوز گزارش داد عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات ۱۵ سپتامبر به دعوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در مراسم امضای پیمان صلح بین امارات و اسرائیل با حضور بنیامین نتانیاهو در راس هیئت رسمی متشکل از مقامات ارشد به واشنگتن می رود.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که مراسم امضای این توافق با توجه به وضعیت آب و هوا در باغ جنوبی یا باغ گل ها یا در داخل کاخ سفیدبرگزار خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.