مصطفی آجرلو مدیرعامل جدید استقلال کیست؟/ سردار سپاه با مدرک درجه یک مربیگری!

با اعلام وزارت ورزش و جوانان، سردار آجرلو به عنوان مدیرعامل و عضو هیأت مدیره استقلال معرفی شد؛ اما او کیست و چه کارنامه ای دارد؟

به گزارش تازه نیوز، مصطفی آجرلو یکی از سرداران بازنشسته سپاه پاسداران است که سابقه خدمت در نیروی انتظامی را هم دارد. او از سال ۱۳۶۰ مسئول آموزش در در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله تهران شد. وی پس از جنگ به جانشینی معاونت تربیت‌بدنی سپاه پاسداران و سپس مدیرعاملی چند باشگاه ورزشی این نهاد نظامی رسید.

آجرلو از سال ۱۳۷۹ در فوتبال ایران و با مدیرعاملی باشگاه ریشه‌دار پاس تهران چهره شد. او موفق شد با باشگاه پاس در سال‌‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۴ به نایب قهرمانی لیگ برتر برسد. همچنین سال ۱۳۸۲ نیز باشگاه پاس را به مقام قهرمانی لیگ برتر رساند.

نامزد چند دوره انتخابات فدراسیون
مصطفی آجرلو در انتخابات سال ۸۶ فدراسیون فوتبال نتوانسته بود مجوز حضور در این انتخابات را به دست بیاورد؛ اما در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در سال ۱۳۹۵ شرکت کرد. او در این انتخابات با مهدی تاج و عزیزالله عزیزمحمدی برای کسب ریاست فدراسیون فوتبال رقابت کرد تا این که با کسب ۱۵ رأی در مقابل ۵۰ رأیِ مهدی تاج و ۶ رأی عزیزالله عزیزمحمدی، نتوانست به ریاست این فدراسیون دست یابد. او در انتخابات سال ۱۳۹۹ هم برای ریاست فدراسیون کاندید شد که در همان دور اول رقابت را به کیومرث هاشمی و عزیزی خادم واگذار کرد و در نهایت عزیزی خادم رئیس فدراسیون شد.

پاس تهران
مصطفی آجرلو در اواخر دهه ۷۰ به عنوان مدیر عامل باشگاه پاس تهران انتخاب شد. وی در این باشگاه دست به تحولاتی زد و پاس تهران را از سایر باشگاه‌های ایران متمایز کرد. ساخت استادیوم هشت هزار نفری دستگردی که ورزشگاه خانگی باشگاه پاس تهران بود، ساخت سالن‌های بدنسازی مدرن، ساختمان‌های اداری باشگاه پاس، سالن چند منظوره، چمن مصنوعی، خارج کردن پاس از باشگاه تک بعدی و راه اندازی چند تیم پاس در رشته‌های مختلف در کنار فوتبال، از جمله اقدامات وی در این باشگاه بود.

استیل آذین
آجورلو در یک دوره، مدیریت باشگاه استیل‌آذین را پذیرفت. هر چند این تیم در دوره اول حضورش در رده ششم لیگ برتر ایران قرار گرفت، اما در سال دوم این تیم در لیگ برتر با وجود داشتن ستاره‌هایی نظیر علی کریمی، حسین کعبی، علی‌رضا واحدی نیکبخت، فریدون زندی و مهدی مهدوی‌کیا در تاریخ ۱۱ شهریور ۸۹ و در هفته پنجم لیگ استعفا داد و این تیم در انتهای فصل با قرار گرفتن در رده آخر لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد.

تراکتور
مصطفی آجرلو که مدیر کل تربیت بدنی سپاه بود، در سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ در هیئت مدیره باشگاه تراکتور حضور داشته و حتی به عنوان نایب رئیس هیئت مدیره باشگاه تراکتور انتخاب شد. در سال ۱۳۹۴ بعد از استعفای جمشید نظمی، نام آجرلو به عنوان مدیر بعدی تراکتورسازی مطرح شد، اما در نهایت سعید عباسی به عنوان مدیر عامل این باشگاه معرفی شد. تا این که در خرداد ۱۳۹۵، با استعفای سعید عباسی، آجرلو به عنوان مدیر عامل باشگاه انتخاب شد و تا سال ۱۳۹۷ در این سمت باقی ماند.

تحصیلات
۱۳۷۲: لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران

۱۳۷۵: فوق‌لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران

۱۳۷۶: لیسانس نظامی

۱۳۸۰: فوق‌لیسانس مدیریت امور دفاعی

۱۳۹۱: دکترای مدیریت از دانشگاه امام حسین

تحصیلات ورزشی
۱۳۷۰: مربیگری فوتبال درجه سه

۱۳۷۳: مربیگری فوتبال درجه دو

۱۳۷۷: مربیگری فوتبال درجه یک

۱۳۸۱: مدیریت استراتژیک در ورزش

افتخارات ورزشی
۱۳۷۴: نایب قهرمانی تیم فوتبال نیروهای مسلح در مسابقات ارتش‌های جهان با عنوان رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح

۱۳۸۲: قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

۱۳۸۴ و ۱۳۸۱: دو بار نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر فوتبال ایران با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

۱۳۸۴: صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با عنوان مدیرعامل باشگاه پاس

سوابق شغلی
۱۳۸۴–۱۳۷۰: رئیس هیئت فوتبال نیروهای مسلح

۱۳۷۷–۱۳۷۵: مدیرعامل باشگاه مقاومت

۱۳۷۸–۱۳۷۷: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فتح

۱۳۸۰–۱۳۷۷: نایب‌رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌ها

۱۳۸۴–۱۳۷۹: مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس تهران

۱۳۸۴–۱۳۷۹: مدیرکل تربیت‌بدنی نیروی انتظامی

۱۳۸۲–۱۳۸۰: دبیرکل اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران

۱۳۸۴–۱۳۸۱: رئیس هیئت‌مدیره و مدیر مسئول خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)

۱۳۸۴–۱۳۸۲: مدیر مسئول روزنامه پاس جوان

۱۳۸۷–۱۳۸۴: رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران

۱۳۸۶–۱۳۸۴: مدیرعامل شرکت شهر ورزش

۱۳۸۶–۱۳۸۸: رئیس اتحادیه فوتبال باشگاه‌های ایران

۱۳۸۸–۱۳۸۹: مدیرعامل باشگاه استیل آذین

۱۳۸۹–۱۳۹۷: رئیس سازمان ورزش سپاه پاسداران

۱۳۹۴–۱۳۹۷ مدیرعامل باشگاه تراکتور تبریز

در همین ارتباط: رسمی|سردار آجرلو مدیرعامل و عضو هیأت مدیره استقلال شد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.