تلخ و واقعی: نمره 13 به آقازاده، خانم معلم را خانه‌نشین کرد!

رفتار تحقیرآمیز و زشت با یک معلم برگزیده که به درستی، وظیفه اش را انجام داده و به نام خانوادگی و ارتباطات سیاسی دانش آموزش، کاری نداشته، حالا یک روایت تلخ شده است!

به گزارش تازه‌نیوز، یک اکانت فعال توئیتری به روایت داستانی غم انگیز از یک معلم متعهد در شهری دور از پایتخت پرداخت که با واکنش مثبت و همراهی سایر کاربران مواجه شد؛ ماجرای حذف استقلال معلم و توصیه ویژه برای برخی نورچشمی‌ها!

او رشته توئیت خود را اینگونه آغاز کرده: اگر معلم باشید یا از کیفیت فاجعه‌ آموزش در مدارس باخبر باشین می‌فهمید این قضیه کمدی سیاه که شاهد بودم و تصمیم گرفتم تعریف کنم یعنی چه و چه بلایی سر آموزش بچه‌های بیچاره داره میاد.

ماجرا اینه یه خانم معلم داریم که دو سال پیش به دختر آقای فلانی (که در شهر روابط سیاسی قوی داره) نمره ۱۳-۱۴ داده.

این خانم، معلم برتر استانه و بالاترین نمره‌ها رو داره و بیشترین دوره‌ها رو گذرونده. خوب درس میده، دقیق تصحیح می‌کنه و الکی هم نمره نمیده.

انتخابات۱۴۰۰ میشه. آقای فلانی اونقدر روابط داره که پست‌ها با نظرش تغییر می‌کنه.

رییس اداره آموزش پرورش برای خودشیرینی میاد این معلم رو به این بهانه که شورای اولیا و مربیان از سختگیری ایشون ناراضیه از این مدرسه برمیداره میفرسته دورترین جا به محل سکونتش.

تا اینجا هم مشکلی نیست.

بعد میان توی اون دبیرستان هم شانتاژ میکنن شورای اولیا مربیان نامه میزنن که ایشون رو نمیخوایم چون سختگیره! امضاش در دفتر حضور و غیاب معلمان رو هم مخدوش میکنن که غیبت براش رد بشه.

می‌پرسین چرا؟ صبر کنین.

شش ساعت پشت در اتاق رییس اداره معطلش میکنن که تحقیر بشه.

بعد که دنبال حقش میره میشینه در اداره آموزش پرورش شهر که یکی بیاد تکلیف من رو روشن کنه تهدید به انفصال از خدمت میکنن. و اسم میارن که وقتی به دختر آقای فلانی نمره نمیدین فکر اینجاش هم میکردین.

خب باید چی کار کنه؟

دو ساعت راه میزنه در گرما میره اداره کل، اونجا مسئول قضایا تلفنی «خواهش» میکنن از آقای فلانی و اذنابش که کوتاه بیاد! اونم نمیاد. مدیر گروه اون درس در استان هم میگه «درگیر نشو برات دردسر درست میکنن»

میگه خب چیکار کنم؟ میگه «یه جوری دلشون رو به دست بیار.»

زنگ میزنه هرجایی دستش میرسه از اداره کل استان مثل بازرسی و دفتر فلانی و معاونت بهمان. همه میگن خودتون یه جوری حلش کنین، تازه میگن شما کلی غیبت داشتین. حالا فهمیدین چرا امضا رو مخدوش کردن؟

فرداش میره می‌بینه امضاهاش رو در دفتر حضور غیاب خط زدن که غیبتش رد شده. امضا میکنه و از امضاش محظ اطمینان عکس میگیره. در جا از اداره زنگ میزنن که شما از امضای همکاران عکس گرفتین که جعل کنین!

 

حالا این معلم طفلک جز اینکه درس بده و تحقیق کنه و روش تدریسش رو بهبود بده و فیلم مستند برای بچه‌ها پیدا کنه و ابزار کمک آموزشی از جیب خودش بخره و آزمایش جذاب ترتیب بده و اینها چیزی بلد نیست.

باید چیکار کنه؟

هیچی امروز گفته انفصال از خدمت بزنین بازنشسته کنین هرچی میخواین بکنین. من درسم رو میدم با بچه‌ها کار میکنم، نمره میدم. بچه‌ی هرکی میخواد باشه. این بازی‌ها رو بلد نیستم.

اگر صدای این معلم به ده تا مقام بالاتر هم نمیرسه میدونین یعنی چی؟

میخوام بگم که وزیر و معاون وزیر مهم هستن ولی این ساختار فساد و فشار قدرتهای مزخرف سیاسی در کوچکترین نهادها و شهرها و روستاها هم نفوذ کرده و بیشترین فشار هم متوجه کسانیه که نخوان کوتاه بیان.

هر مقام مسئولی خواست تمام جزییات رو براش توضیح میدم.

دو هفته است جز به جز این قضایا رو شنیدم و دیدم و شاهدم چه اتفاقی داره میفته.

 

فاجعه‌ آموزش در مدارس

۱ نظر
  1. راد

    اسم استان و شهر را چراسانسور می کنید؟این چه اطلاع رسانی است؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.