روایتی تکان‌دهنده از بلایی که پارکینگ‌های خودرو سر مردم و جیب‌شان می‌آورند!

یک روزنامه‌نگار با روایتی مستند از برخورد عجیب مسئولان پارکینگ‌های مربوط به حمل خودرو د تهران خبر داد و از نابسامانی دریافت پول در این پارکینگ‌ها به شدت انتقاد کرد‌

به گزارش تازه‌نیوز، مجید دلجو، عضو شورای سردبیری روزنامه همشهری، روایتی عجیب از توقیف ماشین در پارکینگ‌های پلیس را در صفحه شخصی خود منتشر کرد، روایتی تلخ از نابسامانی این پارکینگ‌ها و شیوه غیراخلاقی و غیرقانونی ترخیص خودرو…

او در رشته توییتی به شرح ماجرا پرداخت و نوشت:

هفته قبل ما تجربه تصادف با یک عابر را داشتیم. در تصادف های جرحی خودرو باید به پارکینگ منتقل شود تا دستور قضایی برای ترخیص صادر شود و متاسفانه سرسام آورترین بخش ماجرا، همین جا بود.

ماموان نیروی انتظامی از لحظه کشیدن کروکی، تا لحظه ارسال پرونده به دادسرا و حتی پس از آن با شما به عنوان ارباب رجوع رفتار می کنند، در واقع هر چه نیروی انتظامی ذره ذره اعتبار جمع می‌کند، شرکت های حمل خودرو و پارکینگ های طرف قرارداد ناجا؛ روی این اعتبار رژه می روند.

نظارت مالک به روند انتقال خودرو؛ نحوه جابجایی و جانمایی آن در پارکینگ، چیزی نزدیک به صفر است. برگه‌ای که مالک درباره وضعیت خودرو امضا می‌کند فقط دارای دو گزینه است: «خسارتی – سالم». کوچک ترین خراشی روی سپر ماشین شما باشد؛ سپر به عنوان خسارتی در برگه وضعیت، ثبت می شود.

بنابراین مثلا اگر در حین حمل خودرو یا جانمایی آن ضربه جدی به سپر وارد شود نمی توانید از حقوق تان دفاع کنید چون وضعیت خودروی شما خسارتی ثبت شده است. تجربه من در این مورد: حتما از اطراف ماشین تان قبل از انتقال، عکس بگیرید. از کیلومتر شمار عکس بگیرید.

بعد از گرفتن دستور قاضی، هزینه پارکینگ را باید به شماره حسابی که در پلیس +۱۰ به شما می دهند کارت به کارت کنید و رسید را به پارکینگ بدهید. هزینه ناچیزی است. اصل ماجرا اما در پارکینگ اتفاق می افتد و با مقوله ای به نام هزینه جرتقیل برخورد می کنید.

برای حمل ماشین از کلانتری گاندی تا یکی از پارکینگ های اطراف که کمتر از ۵ کیلومتر فاصله است از ما ۸۵۰ هزارتومان وجه خواسته شد، دقت کنید: ماشین خراب نبود- فقط ترک جزئی روی شیشه افتاده بود- در داخل شهر حمل شده و فاصله کمتر از ۵ کیلومتر بود.

اعتراضی اگر کنید به شما فهرستی نشان می دهند که ثابت کنند بقیه از صبح همین پول را داده اند. اگر پای اعتراض‌ بایستید اینجا شخص دومی در نقش پلیس خوب وارد می شود. به متصدی می گوید که چرا اشتباه کرده و ماشین مورد نظر با نیسان حمل شده! قیمت حمل با نیسان چقدر است؟ ۴۲۰ هزار تومان!

تاکسی هم اگر سوار شوید برحسب مسافت از شما کرایه می گیرند، اینجا چون دستتان زیر سنگ است و انتخابی نداشته اید، تعرفه ای برای شما تعریف نشده، خودروی شما چه از اتوبان شهید فهمیده و حوالی کرج جرتقیل شده باشد چه از میدان ونک؛ ۴۲۰ هزار تومان باید بدهید- بدون اعتراض ۸۵۰ هزارتومان.

به شماره هایی هم که در بخش های مختلف پارکینگ خودورهای توقیفی برای شکایات نوشته شده؛ دل خوش نکند، از اینجا به بعد هم شما را در فشار می گذارند که عجله کنید، سیستم را برای شما باز نگه داشته ایم و بقیه مردم معطل هستند.

در کمال تعجب یکی از کارکنان پارکینگ من را به گوشه ای کشید که اعتراض نکن تا من قضیه را درست کنم. دلیل چه بود؟ حضور اتفاقی ۲ بازرس.

به بازرس ها ماجرا را گفتم؛ مسئول پارکینگ از در حاشا در آمد و نهایتا بازرس گفت که ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنید! یعنی اگر همین مبلغ را به عنوان تعرفه جرتقیل حساب کنیم؛ ۷۰۰ هزار تومان از آدم هایی که به هر شکلی دچار گرفتاری شده اند، اضافه می گیرند. یعنی نان در بدبختی مردم می زنند.

نکته آخر: هیچ تنبیهی برای مسئولان پارکینگ در نظر گرفته نشد. بازرس‌ها به سلامتی خداحافظی کردند، تا ماشین را من تحویل بگیرم، همسرم برای پیگیری بیشتر قضیه به مسئول پارکینگ گفته بود برای همین ۱۵۰ تومان فاکتور بده؛ هر چه اصرار کرده بود، طرف زیر بار نرفته بود و طفره رفته بود.

انتقال خودرو به پارکینگ

4 نظر
  1. علی اصغر قاسم پور

    متاسفانه وضع پلیس از آنچه مطرح و ادعا می کند بسیار فاصله دارد و عملا” ارگانی که باید قانونمند و الگوی وظیفه شناسی و کاردرستی باشد در خیلی جاها برعکس است.

  2. محمد

    هیچ نظارتی نیست بنده هم گرفتار چنین رفتاری شدم موتورم را بردند پارکینگ فقط به دلیل همراه نداشتن گواهینامه (کارت موتور و بیمه و کلاه داشتم فقط گواهینامه همراهم نبود) در کلانتری طوری برنامه ریزی می کنند که موتور سه روز در پارکینگ باشد و 200 هزار تومان مجبور باشی بپردازی.

  3. ع

    سلام : واقعآ همینطور است که آقا می فرمایند مسئولین پارکینگها برای خودشان دولت هستند هر چی دلشان بخواهد می گیرند و فاکتور هم نمی دهند و یا اینکهدر مدتی که خودرو در پاترکینگ است اکثرقطعات باز و یا تعویض می شوند از باطری گرفته تا زاپاس و غیره هیچ کس هم جوابگو نیست بالاخص در شهرستانها موتورسیکلت خرید و فروش میکندد نصف و نصف و موارد دیگر ناجا کنترل نمی کند و با پرسنل راهور شریک هستند خودشان می برند و می دوزند و یا پرسنل راهور خودرو و یا موتورسیکلت را با قیمت خیلی پائین از طرف خریداری کرده به جهت اینکه مشگل سند دارد و یا خیلی چیزهای دیگر باور ندارید بیائید آذربایجانغربی شهرستانهای مثل بوکان و همجوار

  4. محمد علی ملک

    همه باهم میخورند هم پلیس هم قوه قضائیه چون من برای همین موضوع شکایت کردم بعد از یک سال جواب دادند مشکلی نیست و پرونده را خودشان بستند و فقط وقت و هزینه بیشتری از اینجانب تلف شد به شماره دادنامه
    ۱۳۹۹۰۰۲۰۱۱۶۳۰۰۱۴۷۹ به تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۲۶

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.