کاهش امید به زندگی در دوران همه‌گیری کرونا

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد: همه گیری بیماری کووید-۱۹ نتایج سال‌ها تلاش و پیشرفت در موضوع بهبود امید به زندگی را تحت الشعاع قرار داده و از بین برده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، بر اساس نتایج یک مطالعه، همه گیری بیماری کووید-۱۹ بیشترین میزان کاهش امید به زندگی را در منطقه غرب اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به همراه داشته است.

داده های بدست آمده از بررسی ۲۹ کشور که بیشتر شامل کشورهای اروپایی، ایالات متحده و شیلی بود، نشان داد که میزان امید به زندگی در سال گذشته روند کاهشی داشته و نتایج سالها تلاش و پیشرفت متخصصان و دولت‌ها در این زمینه را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشترین کاهش میزان امید به زندگی در بین مردان در ایالات متحده بود که نسبت به سال ۲۰۱۹، ۲.۲ سال کاهش داشته و مردان لیتوانیایی با ۱.۷ سال کاهش میزان امید به زندگی در رتبه بعدی قرار دارند.

نتایج بررسی ها نشان میدهد: در کشورهای غرب اروپا مانند اسپانیا، انگلیس، ولز، ایتالیا، بلژیک آخرین باری که چنین میزان قابل توجهی از کاهش امید به زندگی در یک سال مشاهده شده مربوط به جنگ جهانی دوم بوده است.

به گزارش روزنامه گاردین، این یافته ها پس از تجزیه و تحلیل روی ۲۹ کشور بدست آمده که ۲۷ کشور کاهش میزان امید به زندگی را تجربه کرده اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.