میوه هایی که بیشتر از شیر کلسیم دارند

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایلی نمی توانید از شیر و لبنیات استفاده کنید، می توانید منابع گیاهی کلسیم را جایگزین این محصولات و نیاز بدن خود را تامین کنید.

به گزارش تازه نیوز، با وجود اینکه اکثر ما شیر و لبنیات را مرجع اصلی کلسیم میدانیم اما در طبیعت میوه هایی وجود دارند که کلسیم آنها حتی از شیرهم بیشتر است.

نیاز روزانه به کلسیم: ما در طول روز به 1000 میلی گرم کلسیم نیاز داریم. فقط نوجوانان، خانم های باردار و خانم های یائسه به 1300 میلی گرم کلسیم در طول روز نیاز دارند.
میوه های حاوی کلسیم: میوه، سبزیجات برگ دار و لوبیا نه تنها حاوی کلسیم هستند، بلکه مواد معدنی، ویتامین و مواد شیمیایی فیتو هم در آن ‌ها وجود دارد.
انجیر: انجیر منبع خوبی از کلسیم است. فرقی ندارد که انجیر تازه یا انجیر خشک مصرف کنید در هر صورت کلسیم را به بدن شما می رساند. 8 گرم انجیر خشک 107  میلی گرم کلسیم دارد.
پرتقال: پرتقال نه تنها منبع خوبی از ویتامین c است، بلکه سرشار از کلسیم است. تقریباً یک عدد پرتقال حدود 65  میلی گرم کلسیم دارد. آب پرتقال تازه کلسیم کمتری دارد.
زردآلو: فرقی ندارد که زردآلو به صورت خشک، پخته، خام یا تازه استفاده شود. هر 100 گرم زردآلو در حالت های مختلف بین 13 میلی گرم کلسیم دارد.

منبع: خراسان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.