در کدام محله‌های تهران می‌توان خانه ارزان پیدا کرد؟

آپارتمان‌های 50 تا 60 متری مدت هاست بیشترین سهم را از معاملات مسکن به خود اختصاص داده اند .در ماه های اخیر خانه هایی که ارزش آن زیر دو میلیارد تومان است نیز پرمشتری تر از سایر آپارتمان ها هستند . این خانه هایی کوچک یک میلیارد تومانی بیشتر در کدام محلات پیدا می شوند ؟

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد نیوز، بازار مسکن در روزهای نخست پاییز همان حال و هوای تابستانه را دارد ، بازاری که نه مانند سال های گذشته گرم است نه مانند زمستان سال ۹۹ و بهار۱۴۰۰ بی مشتری ، بررسی فایل های فروش نشان می دهد که همچنان بخش قابل توجهی از فروشندگان تمایل دارند حتی زیر قیمت منطقه آپارتمان های خود را به فروش برسانند و در این میان آرام آرام تعداد فایل های قرمز ( نرخ پیشنهادی بیش از نرخ میانگین منطقه ) هم در حال افزایش است .

بررسی فایل های فروش در ۶ ماهه نخست امسال نشان می دهد که توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده برحسب قیمت یک متر مربع بنا حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی «۱۵۰ تا ۲۰۰» میلیون ریال به ازای هر مترمربع بنا بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است و دامنه‌های قیمتی «۲۰۰ تا ۲۵۰» و «۲۵۰ تا ۳۰۰» میلیون ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی هم در این بازده زمانی نشان می‌دهد، بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده به واحدهای مسکونی با زیربنای «۵۰ تا ۶۰» مترمربع اختصاص داشته است. واحدهای دارای زیربنای «۶۰ تا ۷۰» و «۷۰ تا ۸۰» مترمربع در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده هم بر حسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که در میان دامنه‌های قیمتی مورد بررسی، واحدهای مسکونی با ارزش «۱۰.۰ تا ۱۵.۰» میلیارد ریال با اختصاص بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهای دارای ارزش «۵.۰ تا ۱۰.۰» و «۱۵.۰ تا ۲۰.۰» میلیارد ریال در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

بررسی فایل‌ها در محدوده قیمتی زیر دو میلیارد تومان نشان می دهد بسیاری از این املاک یا پارکینگ ندارند یا آسانسور و انباری ندارند . در محله هایی مانند استاد معین ، جی ، نواب آپارتمان هایی در محدوده قیمتی یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راحت تر از سایر مناطق پیدا می شود .

 فایل های پیشنهادی برای فروش که زیر 2 میلیارتومان قیمت گذاری شده اند

محله

متراژ( مترمربع)

سن بنا ( سال )

قیمت کل( تومان)

دامپزشکی

57

5

یک میلیارد و 350 میلیون

جی

53

11

850میلیون

سرآسیاب مهرآباد

50

26

یک میلیارد و 100 میلیون

شهرزیبا

58

26

یک میلیارد و 850 میلیون

استادمعین

56

یک

یک میلیارد و 400میلیون

دانشگاه علم و صنعت

60

13

یک میلیارد و 350 میلیون

صادقیه

51

13

یک میلیارد و  63 میلیون

شمس آباد

53

12

یک میلیارد و 800میلیون

نواب

60

نوساز

990 میلیون

استاد معین

60

20

یک میلیارد و 100 میلیون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.